Re: Zabezpieczenie kompa przed burza i elektrownia

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 21 May 2003 - 16:38:55 MET DST

Użytkownik "Klaudiusz" napisał:

> Dostac bezposrednio piorunem, to trzeba miec
> farta jak malo.

Bezpośrednio, to faktycznie trzeba mieć farta. Ale wystarczy, że piorun
rąbnie w budynek - to skutek jest prawie identyczny. Ja taką sytuację miałem
ponad rok temu. Pierdyknęło, ściany się zatrzęsły o huku (wieżowiec z
wielkiej płyty) i w pokoju ujrzałem kłęby dymu. Tak zajeb***, że plastikową
obudowę listwy ACAR rozerwało na strzępy, na całym kablu spaliło izolację, a
z komputera zostało mi kilka najmniej wartościowych elementów. Nawet mój
nowiuteńki monitor poszedł z dymem :-(

> wiekszosc przepiec w sieci elektrycznej jest
> powodowane zwarciami

A to już dziwne statystyki, bo niedawno gdzieś czytałem (nie mogę sobie
przypomnieć źródła), że jedna porządna burza potrafi spowodować więcej
szkód, niż tradycyjnych awarii w ciągu całego roku.

Pozdrawiam,
Sniper