Re: Zabezpieczenie kompa przed burza i elektrownia

Autor: Klaudiusz (fatla_at_nospam.poczta.fm)
Data: Wed 21 May 2003 - 16:44:52 MET DST

> A to już dziwne statystyki, bo niedawno gdzieś czytałem (nie mogę sobie
> przypomnieć źródła), że jedna porządna burza potrafi spowodować więcej
> szkód, niż tradycyjnych awarii w ciągu całego roku.

Nie dziwne statystyki, tylko przepiecia zwarciowe maja inna wartosc i
energie sygnalu. Co inne burza a co innego zwarcie w czajniku elektrycznym,
nie ta skala napiec. Eliminacja przepiec, przetezen zwarciowych jest
banalna - tlumiennosc czasem samych kabli wystarcza jak sa odpowiednio
dlugie.
Poszukaj jak wyglada przebieg napieciowy modelu wyladowania piorunowego, to
zrozumiesz.

Klaudiusz