Re: Zabezpieczenie kompa przed burza i elektrownia

Autor: Klaudiusz (fatla_at_nospam.poczta.fm)
Data: Wed 21 May 2003 - 11:34:21 MET DST

> Jest mozliwość uziemienia HUB'ów, ale to nigdy nie daje 100% pewności...
> Preferuje takie zabezpieczena tylko dla userów, którzy niemogą (niema
ich),
> zapomnieli lub im sie nieche wyłanczać wtyczek z HUB'ów i zasilania.

> Jak wyżej - NIEISTNIEJE 100% sposób - dlaczego? Juz tłumaczę:

[CIACH]
Ale pier.... sorki wyrwalo sie, czy nikt z was nie slyszal o ochronie
przeciwprzepieciowej sieci elektrycznej i informatycznej?
Siec taka da sie zabezpieczyc przed przepieciami, ale nie jest to nie. Po
pierwsze, ze wzgledu na oszczegnosci nie instaluje sie ochronnikow
przeciwprzepieciowych w inst. elektrycznej w budyknach mieszkalnych. Po
drugie, wiekszosc uzytkownikow leje na ten problem do momentu az mu sie nie
sfajczy komp, tv, radio i pare innych rzeczy.
Wyjsciem dla Ciebie jest:
1. kupic ACAR z wbudowanym filtrem dla sieci LAN i tel.
2. podlaczyc go do gniazdka z bolcem (ktory jest podlaczony i to prawidlowo)
3. podlaczyc kompa do niego

A co do hubow to przed kazdym wsadzcie taki filtr, a na obu koncach
przewieszki wsadzcie po ochronniku dla sieli LAN. Produkuje je kilka filrm
np, Dehn, Phoenix Contact i inne.
Polecam lekture o ochronie przeciwprzepieciowej w ELEKTROINSTALTORZE
autorstwa prof. Sowy z Polibudy Bialostockiej.

Klaudiusz
P.S.
z tego co ci napisali poprzednicy, wynika, ze maszty tel. komorkowej tez sa
odpinane na czas burzy (a tak nie jest).