Re: Wył±czaj±cy się dysk twardy

Autor: Marsjanin (05.2003.usenet_at_marsjanin.tk)
Data: Tue 20 May 2003 - 16:33:14 MET DST

A "Marcin" <czajson_at_hoga.pl> pisze, ¿e...

Heh, POMIJAJ¡C to, co powiedzieli Ci koledzy...

>Jak wiesz nie wszystkie monitory maj± na sta³e wbudowany kabel zasilaj±cy,
>s± takie gdzie kabel jest oddzielny. W zwi±zku z tym niektóre zasilacze maj±
>dwa gniazda - jedno na kabel od kompa, a drugie na kabel od monitora
>w³a¶nie.

Bzdura, bo mo¿e byæ:
1) Kabel od³±czany, z wtyczk± jak-do-gniazdka-¶ciennego;
2) Kabel sta³y, z wtyczk± jak-do-gniazdka-¶ciennego;
3) Kabel od³±czany, z wtyczk± jak-do-zasilacza-kompa;
4) Kabel sta³y, z wtyczk± jak-do-zasilacza-kompa.

To uzale¿nia³oby konkretny monitor od konkretnego zasilacza, a tak nie
jest. Monitor z wtyczk± jak-do-zasilacza-kompa mo¿na bez problemu
pod³±czyæ za pomoc± zwyk³ego kabla sieciowego od kompa do zwyk³±go
gniazdka ¶ciennego; za¶ monitor z wtyczk± jak-do-gniazdka-¶ciennego
mo¿na choæby i metod± "na kabelki" pod³±czyæ do zasilacza z ty³u kompa
(o ile ma to gniazdo) - i te¿ bêdzie dzia³a³.

>Oczywi¶cie bzdur± jest pod³±czanie monitora do zasilacza, ale
>niektórzy tak w³a¶nie robi±.

ROTFL, ale to ju¿ Ci mówili. Ja mam stary monitor z kablem jak w
przyk³adzie 4), wiêc kierowa³em siê przy zakupie obudowy tym, aby
zasilacz mia³ to dodatkowe gniazdo. Ale jakby co, móg³bym te¿
przelutowaæ inny kabel, lub u¿yæ drugiego kabla zasilaj±cego. Na
szczê¶cie nie muszê, bo mój zasilacz ma rozga³ê¼nik.

Poza tym w zasilaczach AT (rêcznie wy³±czanych) takie zasilacze
(znaczy fakt istnienia na nich gniazdek) mia³y tê przewagê, ¿e
pod³±czony do nich monitor przy wy³±czaniu kompa sam siê wy³±cza³ - a
te starsze monitory (jak mój) nie mia³y funkcji stand-by.

Teraz mam pytanie do reszty grupy opatrzonej na zasilacze:
Czy s± jakie¶ zasilacze ATX, które to dodatkowe gniazdko na monitor
(lub inn± lampkê/drukarkê/skaner/whatever przecie¿) WY£¡CZAJ¡ jakim¶
przeka¼nikiem wraz z kompem?

--
-- Pozdrawiam -- Marsjanin --