Re: Monitory LCD Belinea - jak z jakością?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 19 May 2003 - 13:24:16 MET DST

Dostałem właśnie do testów monitor LCD Belinea 101556.

Pierwsze wrażenia:
+ estetyczna, całkiem przyzwoita obudowa,
+ mocowanie w standardzie VESA (umożliwia zaczepienie monitora na ruchomym
ramieniu),
- niezbyt wygodne przyciski sterowania ukryte na spodniej krawędzi obudowy,
- dołączony tylko kabel VGA D-Sub (w dodatku przeciętnej jakości),
- zewnętrzny zasilacz (sic!), w dodatku sprawiający wrażenie delikatnego i
podatnego na uszkodzenia

Wrażenia z testów (kilka różnych kart graficznych, długotrwała konfiguracja
i zmiana wielu ustawień i parametrów):
+ idealna geometria na całej powierzchni (no cóż - w końcu to LCD),
- kiepska ostrość obrazu (liczne rozmycia) podczas współpracy ze starszymi
kartami typu Intel 740, ATI Rage 128 (złącze D-Sub) - o niebo lepsza na
nowych kartach typu GF 2 MX (aczkolwiek ciągle daleka od doskonałości),
- dość silna mora trudna do wyeliminowania (na szczęście możliwa)
- raczej przeciętna kolorystyka i temp. barw, ale dużo lepsza niż spotykana
w nowych laptopach (porównywałem do fujitsu-siemens)
- 2 piksele świecące non-stop,
- jakieś dziwne skazy na którejś z warstw matrycy objawiające się kolejnymi,
widocznymi pod różnym kątem plamkami (4 do 8 szt. w zależności od kąta
patrzenia),
- mocno zróżnicowana jasność w różnych obszarach matrycy (widoczna gołym
okiem)
- bardzo długi czas "wygaszania" pikseli, powodujący, iż nawet powolny ruch
myszą powoduje pozostawanie śladu kursora na ułamek sekundy - tragedia
podczas przewijania obrazu w dół w Wordzie, czy IE; w grach nie testowałem -
ale tam chyba musi być kicha totalna.

Podsumowując: jak na monitor za 1200 zł netto nie oczekiwałem niczego
lepszego. W domu mam wyselekcjonowanego spośród wielu egzemplarzy LG
Flatrona 915 FT+ i przyznam, że temu LCD'kowi "made by Belinea" daleko
jeszcze do tej klasy. W pracy posiadam eksluzywny monitor LCD marki EIZO
(niestety 5 razy droższy) i w tym przypadku również różnica jest kolosalna.
Ogólnie rzecz biorąc, Belinea 101556 zapewnia przyzwoity obraz, ale dopiero
po podłączeniu do nowej karty graficznej i cierpliwej konfiguracji. Gdybym
miał ustalić możliwości jego zastosowania, to z pewnością doskonale nadaje
się on do pracy biurowej, do zastosowań odrobinę bardziej ambitnych -
stanowczo odradzam. Jeżeli w grę nie wchodzą gabaryty, to w tej klasie
cenowej sugeruję dobrego CRT'ka z kineskopem 17". A jeżeli ktoś może sobie
pozwolić, to delikatnie sugeruję lekko doinwestować w coś mocniejszego.

P.S.
Być może wkrótce dostanę do testów jakąś 17-tkę.

Pozdrawiam,
Sniper