Re: PCI - hardware,IRQ,mostek

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.WytnijTo.pl)
Data: Sat 17 May 2003 - 17:33:05 MET DST

In pl.comp.pecet RusH <rush_at_kiti.pulse.pdi.net> wrote:
> Przeczytalem sobie podstawy :
> http://www.ctips.com/pci.html
>
> Potem przeczytalem o tgz. PCI riser card
> http://www.tmc-uk.com/supports/general_faqs/riser_card.htm
>
> Teoretycznie dla PCI dostepne sa 4 przerwania (czy dobrze pamietam?).
Nie do końca tak - jedna karta PCI może zająć max 4 przerwania INTA - INTD, dla AGP masz
tylko INTA i INTB. Jak to jest fizycznie podłączone to już inna sprawa - może
być nawet tak że każdy slot ma zupełnie inne przerwania, rozdawane przez kontroler
przerwań APIC.

> Na plycie Abit BE6-2 jest ich 6 (slotow PCI). Z FAQ do BE6-2 mozna przeczytac
> ze niektore sloty dziela przerwanie.
Aha.

> Pytanie - w jaki sposob ? Czy mozna na PCI powiesic kilka uzadzen na tym
> samym przerwaniu bez dodatkowego mostka PCI-to-PCI ?
A czmu nie? PCI od początku było tak projektowane żeby dało się tam
dzielić przerwania. Jeżeli coś działą nie tak to jest to tylko sprawa
programowa albo tragicznie źle zaprojektowanego sprzętu.

> Konkretnie - mam w serverze plyte z 5 PCI (ECS K7S5A), potrzebuje umiescic
> na niej 8 kart PCI (np sieciowych zeby bylo prosciej). Karty bez problemu
> pracuja w slotach z dzielonymi przerwaniami (sprawdzane w BE6-2 - obsadzone
> wszystkie pci).
Ale po co aż tylke kart? Nie lepiej kupić karty wieloportowe albo switcha z vlanami
i jedną kartę?

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--