PCI - hardware,IRQ,mostek

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Sat 17 May 2003 - 16:53:36 MET DST

Przeczytalem sobie podstawy :
http://www.ctips.com/pci.html

Potem przeczytalem o tgz. PCI riser card
http://www.tmc-uk.com/supports/general_faqs/riser_card.htm

Teoretycznie dla PCI dostepne sa 4 przerwania (czy dobrze pamietam?). Na
plycie Abit BE6-2 jest ich 6 (slotow PCI). Z FAQ do BE6-2 mozna przeczytac
ze niektore sloty dziela przerwanie.

Pytanie - w jaki sposob ? Czy mozna na PCI powiesic kilka uzadzen na tym
samym przerwaniu bez dodatkowego mostka PCI-to-PCI ?
Konkretnie - mam w serverze plyte z 5 PCI (ECS K7S5A), potrzebuje umiescic
na niej 8 kart PCI (np sieciowych zeby bylo prosciej). Karty bez problemu
pracuja w slotach z dzielonymi przerwaniami (sprawdzane w BE6-2 - obsadzone
wszystkie pci).

W sprzedazy widzialem plyty z max 7 slotami PCI, ale i te odpadaja z powodu
ceny. Jesli sie da to zrobic samemu to chetnie sproboje. Nie wiem czy
potrzebny bedzie nastepny mostek pci-to-pci tak jak tutaj
http://www.tmc-
uk.com/images/products/enclosure/rackmount/optional/riser_cards/medium/RS23
-32a5-m.jpg
czy wystarczy poprostu na kilku dodatkowych slotach PCI dac taka sama
kombinacje INTA INTB INTC i INTD ? Na plycie ECS K7S5A slot 2 PCI dzieli
przerwanie z 5tym (ta sama kombinacja linii INT) - czy dolutowujac pin w
pin plytke z dodatkowymi PCI do 5 PCI na plycie uzyskam to co chce ?

Wiem ze namieszalem i moge zle kombinowac, ale jestem po 2h w googlu i
jeszcze nie natrafilem na nic konkretnego.

Pozdrawiam.

--
RusH   // [692-95-30-05 tylko SMS]
 http://kiti.pulse.pdi.net/qv30 :P