Re: problem ze sterownikiem do BARRACUDA 7200.7 ST380011A

Autor: Pawes Bogus (pbogus_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Fri 16 May 2003 - 13:54:27 MET DST

KSIN The Footman <XXX===real_ksin_at_poczta.onet.pl===XXX> napisał(a):

> hmmm no i w sumie masz racje... problem w tym ze po zainstalowaniu owych
> sterownikow pokazuje mi sie w menedzerze SCSI ;o do tej pory uzywalem dysku
> IBM dzialajacego wlasnie na SCSI ale w koncu ten dysk jest nowy i powinno mi
> wykryc ATA 66 (tu faktycznie dzieki chlopaki - nie mam ATA 100 na BXie)
> natomiast on nadal doszukuje sie SCSI, do tego przy starcie systemu zanim
> zaczyna sie ladowac winda komp (BIOS?) wyszukuje mi dyski SCSI co trwa
> kilkanascie sekund i denerwuje... prawde powiedziawszy nie wiem jak wlaczyc
> [...]

witam. z tym scsi to nie jest tak do końca źle. na abicie be6-ii v1.0
(chipset BX) był instalowany kontroler ATA 66 HPT366. kontroler ten był przez
windows widziany właśnie jako kontroler scsi i tak też identyfikował sie
podpięty do niego dysk. nie przejmuj się wyszukiwaniem dysków przy starcie,
bo dodatkowy kontroler szuka po prostu podpiętego do niego sprzętu. kilka
sekund cię nie zbawi. sprawdź lepiej, jaki masz transfer, czyli czy dysk
pracuje w ATA 66 czy w 33. to jest tak naprawdę istotne.