Re: Soltek KT400, WinXP - problem z tunerem TV.

Autor: Tomek Głowacki (tomek_at__wywalto_pseinfo.pl)
Data: Fri 16 May 2003 - 09:50:51 MET DST

Marcin Jaworski wrote:
> [...]
> JTV - ogladanie TV to czysta przyjemnosc na tym programie). Obecnie uzeram
> sie z zasobozernym borgiem 2 pro (jakos chodzi ale to jest koszmar bo on
> nawet nie potrafi poprawnie wylaczyc karty przy zamknieciu programu -
> slychac potem jakies trzaski w glosnikach). To co na poczatku myslalem to ze
> moze tak sie dzieje przez nowa architekture VIA KT400 (nowa szyna miedzy
> South a NorthBrigdem). Jednak z tego co zdarzylem sie dowiedziec to na tym
> chipsecie bez problemu chodza powyzsze karty TV. Szukalem na google i
> nigdzie z tym problemem nikt dotad nie walczyl.

No cóż, ja mam Solteka SL-75DRV2 (KT266A) i problemy mam podobne, może
nawet troszkę gorzej jeśli chodzi o działające programy. JTV odpala się
na chwilkę, potem zawisa całkiem. Borg - program ten wogóle nie działa,
nie wiem dlaczego ludzie się nim zachwycali (zachwycają?). Próbowałem
wszystkich możliwych sterowników do Bt848, z autopsji - najlepsze są te
ze strony www.iulabs.com

Mój system to WinXP z SP1, DX 9, karta GF2Ti z najnowszymi detami, karta
TV to AverMedia TV Studio do tego VIA Hyperiony najnowsze.

Problemów mam multum, począwszy od problemów z capturingiem, po
oglądanie TV... albo to dźwięk, albo się tuner wiesza przy przełączaniu
kanałów, albo to jakieś jazdy z overlayem (nagle zaczyna twierdzić że
karta nie obsługuje overlay)... po baaaaaardzo długich bojach znalazłem
dwa programy które obsługują tą kartę wręcz idealnie :

DScaler do oglądania TV (super filtry, rewelacyjny deinterlace) oraz
PowerVCR II jako recorder. Nic innego nie działa dobrze.

> A tak wogole to firmowe stery i oprogramowanie kart TV odpada bo zadna z
> tych kart NIE MA porzadnego oprogramowania (wszystkie sprawiaja sporo
> problemow na orginalnym sofcie). Sterowniki do wszystkiego sa najnowsze.
> Moze to kwiestia jakiegos ustawienia w BIOSie. Nie mam juz pojecia.

dokładnie, oryginalne oprogramowanie to lipa jakich mało... zresztą te
wszystkie Borgi, JTV to bardziej przypominają pracę dyplomową studenta
napisaną w delphi czy jeszcze czymś w tym stylu - niedokończone,
wieszające się, niekompatybline, zabugowane.... eh.... szkoda nerwów.

Pozdr,
Tomek