Re: jakies cpu soft cooling dla K7S5A ?

Autor: Pavel (pavel_home_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 13 May 2003 - 19:06:22 MET DST

On Tue, 13 May 2003 09:37:09 +0000, Krzysiek Szczepanek wrote:

> Normalnie, tak samo jak oddzielny softcooler czyli uruchamia instrukcje
> HALT. Na dodatek jest uruchamiany jako serwis, zajmuje mniej miejsca oraz
> mniej pamieci i nie robi przeklamnia w stylu 100% zajetosci procesora.

Tak, używam systemów z HLT ( win xp i red hat ).

Sam halt w systemie naprawdę nic nie daje. Dopiero włączenie np. vcool'a
powoduje spadek temperatury i to wyraźny ( min. 10 stopni). Mam włączonego
SpeedFana i gdyby halt systemowy działał wiedziałbym o tym.

A oto dlaczego sam halt nic nie da:

"Usually the OS has an idle loop and probably uses the ACPI register to
put the CPU into STPGNT state but it forgets to set the Bus Disconnect
Bit" (...)

"I seems that a simple HLT instruction will halt a Athlon/Duron but it
will not put it into a low power mode "

odsyłam na naszą ulubioną stronę ;) ( za każdą wciągniętą osobę płacą mi
20 gr ;) )
Cytaty z działu " how it works".

Aha, co do 100 % zajętości procka to też jest tam wyjaśnienie. Ja od
siebie opisowo przedstawię to w ten sposób :
  mam procka 1,7 po aktywowaniu HLT to tak jakbym miał 166 czyli byle
  mała aplikacja zajmuje 100 % ( duże uproszczenie, ale chodziło
mi żeby było obrazowo )

pozdrawiam,
Pavel