Re: chłodzenie wodne - CPC?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 13 May 2003 - 16:46:00 MET DST

In article <b9qs90$2obs$1_at_foka1.acn.pl>, benek wrote:

> no wlasnie i za ten czas i za technologie (specjalistyczne maszyny,
> doswiadczenie itd) moge zaplacic za meble z 6tys. a za kawalek pozwijanej
> blaszki, zwyklego lutu i 2 kawalkow rurek miedzianych nigdy nie dam wiecej
> niz 25zl (na tyle to wyceniam: koszt materialow + "robocizna" w ciagu 1
> godziny - to wycena przy pojedynczym egz. a msowke to wyceniam gora 15zl
> szt.)

Ale produktów na sprzedaż tak się nie wycenia. Cena zależy od tego, ile
klienci są skłonni zapłacić. Skoro kupują ten zestaw po 99zł, to znaczy, że
jest wart 99zł. Gdy kupujesz chiński podkoszulek za 30zł, to też robisz
takie kalkulacje? I co, nie burzysz się, że te 30zł to jest kilka ładnych
dniówek Chińczyka w fabryce tych podkoszulków? A materiał kosztuje 50gr,
albo może 5gr? A jak jakiś Adidas zamówi nadrukowanie swojego znaczka na
takim podkoszulku i cena skacze do 80zł, to co o tym sądzisz?

Zresztą, już widzę jak robisz taki bloczek w godzinę. W godzinę to pewnie
nie zlokalizujesz wszystkich sklepów, gdzie mógłbyś kupić potrzebne
materiały i narzędzia. Masz odpowiednią lutownicę? Bo taką zwykłą do
elektroniki tego nie zlutujesz. Blachę miedzianą masz? I taką grubą, na
podstawę bloku, też masz? A wystawisz sobie sam gwarancję, na wypadek gdyby
bloczek zaczął przeciekać? Dawno temu ludzie wpadli na pomysł, żeby jedni
zajęli się uprawą roli, inni chodowali owce czy kozy, a jeszcze inni
budowali chaty. Po jakimś czasie ci, którzy już dawno wymyślili taki podział
pracy, zbudowali statki i popłynęli złupić tych, którzy nadal mieszkali w
szałasach z trzciny i każdy sam strugał sobie dzidę. I nadal ci, którzy sami
strugają sobie dzidy, mają o wiele gorzej, niż ci, którzy robią tylko to, co
potrafią najlepiej, a pozostałe rzeczy kupują od innych, którzy robią je
lepiej i szybciej :)

> tam nie potrzeba zadnego doswiadczenia a na pewno wystraczy takie jak
> ma pierwszy lepszy hydraulik lub osoba zajmujaca sie instalacja CO itp
> wiec odpowiedz mi za co mam doplacic te 35zl do kosztu materialow - ani tam
> nie ma pomyslu (takie bloki -puste - jak preszukasz internet robilo juz
> sporo osob pare ladnych lat temu - na procki Slot1) ani skomplikowanej
> technologi, wiec za co mam tak przeplacac i kupowac kiepskiej jakosci
> produkt na dodatek ???

A czemu "przepłacasz" za te chińskie podkoszulki czy skarpetki? Przecież ich
cena to niemal w 100% tak naprawdę zysk wszystkich pośredników. Ładnie
dajesz się robić w balona :)

Paweł