Re: Problem z IBM ThinkPad - potrzebny fachowiec serwisant

Autor: bip-antyspam_at_phys.uni.torun.pl
Data: Tue 13 May 2003 - 14:16:28 MET DST

SunWoj <sunwoj_at_usun_to.wp.pl> wrote:
> biosu nie bede aktualizowal bo to nie moj laptop i juz krzywo
> na mnie patrza bo modem nie dziala po reinstalacji :-( drivery
> sciagnalem do modemu i do ekranu ale jednak nie dziala modem,
> instaluje sie wszystko poprawnie ale potem juz modem nie dziala-tak
> jakby ktos go wylaczyl /np. w zewnetrznym modemie przyciskiem OFF/ :-(
> Nie wiem juz co o tym myslec bo nigdy sie z czyms takim nie spotkalem,
> a nie pierwszy raz sie bawilem w reinstalacje systemow na
> kilkudziesieciu komputerach i paru laptopach...

Mialem podobny problem z IBM ThinkPad 760 - wystapil
po resecie BIOS'u. Okazalo sie, ze modem zajmowal te same zasoby
co IrDA. Poszukaj na stronie IBM dotyczacej Twojego laptopa programik:
"Configuration Utility for DOS" - uruchom to narzedzie pod czystym DOS'em,
niestety, bedziesz musial sie sporo nameczyc bo po I ten programik
wywoluje sie z odpowiednimi parametrami, oraz po II w odpowiedniej
kolejnosci trzeba powylaczac wszystkie urzadzenia i poustawiac DMA, IRQ,
adresy i takie tam, a potem wlaczyc z powrotem, rowniez w odpowiedniej
kolejnosci.

                                bip