Re: chłodzenie wodne - CPC?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 13 May 2003 - 14:05:35 MET DST

In article <slrnbc1lls.3fn.jp_at_darkwood.somewhere>, Jacek Popławski wrote:

> Jaką płytę i kartę byś kupił aby mieć szybką grafikę 3D?

Nie mam pojęcia. Nigdy nie potrzebowałem grafiki 3D. Ale gdybym potrzebował,
to i tak szukałbym czegoś bez wentylatora, albo czegoś, o czym wiadomo, że
łatwo da się przystosować do pracy bez wentylatora.

Przy okazji: rozkręcałem wczoraj jakiegoś Della, całkiem niezły komputer,
PIV 1500MHz, a moją uwagę zwróciło to, że jest praktycznie niesłyszalny,
chociaż ma wiatrak na procesorze i w zasilaczu. Na procesorze taki
nietypowy, nie "śmigło", tylko taka gruba turbina, wciąga powietrze przez
dość wysoki radiator i wydmuchuje nie pionowo, ale w bok, przez taką jakby
dyszę i prosto na wylot z obudowy. Żeby go usłyszeć, trzeba przystawić ucho
do tego wylotu. Zasilacz nietypowy, wiatrak w zasilaczu podobny jak na
procesorze, też prawie niesłyszalny, dysk oczywiście Barracuda. Niestety,
płyta też nietypowa i mało miejsca na rozbudowę, więc to nie jest najlepszy
zakup dla amatora dłubania. Ale jak fajnie wszystko zaprojektowane, masz
cichutki komputer bez żadnych pierdół typu chłodzenie wodne.

Paweł