Re: jakies cpu soft cooling dla K7S5A ?

Autor: Pavel (pavel_home_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 12 May 2003 - 18:15:16 MET DST

On Sun, 11 May 2003 21:02:27 +0000, Krzysiek Szczepanek wrote:

> Co nam ciekawego na ten temat napiszesz? :)

Sam chciałeś ;)

Soft tego obniża temp. wtedy, gdy obciążenie procka jest małe czyli
np. net, winamp , oglądanie filmu. Wylącza pewne bloki proca, czyli
mniejszy pobór prądu -a antki to pradozerne są ;)

Jeżeli powiedzmy puszczę kompa na całą nockę, bo ściągam coś z netu, to
spoko, może nawet na prądzie coś zaoszczędze ;)
Jeśli natomiast, ktoś ma puszczony taki soft w ciągu dnia; trochę
siedzi na necie , potem puści gierkę ..itp. To wiadomo w momencie
włączenia wymagającej aplikacji, vcool przestaje działać, a proc rusza
na maksa; w tym momencie proc pociągnie gwałtownie większy prąd, mamy
niestabilne napięcie, te niestabilne napięcie zasila również np. kartę
dźwiękową, grafę ; do tego wystarczy dodać kiepskiej jakości zasilacze
stosowane w większości zestawów i zwiecha systemu ( lub w najgorzym
przypadku uszkodzenie czegoś) gotowe.
Po drugie niektóre aplikacje wymagają, aby soft taki był wyłączony,
np. Nero.

Podsumowując.
Sam jakiś czas używałem vcoola, żadne problemy, ze stabilnością nie
wystąpiły. Jednak sens stosowania takich programów jest co najmniej
wątpliwy.Obniżają temperaturę procka, wtedy kiedy ona i tak już jest niska
( co za różnica 40 czy 30 ),podczas np. gry oczywiscie nic nie dają.
No chyba, że ktoś chce na prądzie zaoszczędzić ;)

pozdrawiam,
Pavel