Re: obliczenia numeryczne - rozbudowa kompa

Autor: Piter (piter_at_honda.bt.pl)
Data: Mon 12 May 2003 - 17:34:22 MET DST

Użytkownik "Planet X" <planet_at_x.pl> napisał w wiadomości
> Witka!
> Właśnie kończę prackę magisterską w zakresie obliczeń
> kwantowo-mechanicznych, generalnie chodzi o to, że na maksa wykorzystuję
> kompa (to są obliczenia numeryczne). Mój sprzęt to:
> Celeron 600, Epox 3PTA, 256MB SDRAM, 40G HDD...
> Ostatnio odpaliłem swoje obliczenia na kompie kumpla: Athlon 1600+ 512MB
DDR
> RAM uhhh... sporo szybszy od mojego sprzęta...
> Nie mam za bardzo kasy, żeby rozbudowac swojego kompa - chciałbym dokupić
> jeszcze z 256MB ramu no i wymienić tego celka na jakiś szybszy procek.
Wiem,
> że maksymalnie mogę wsadzić Celerona Tualatina 1400MHZ, ale nie wiem ile
> może kosztować. Jak tanio rozbudować mój sprzęt..co radzicie?
> pozdrawiam

Celek Tualatian 1.4 (nowy) to koszt okolo 300 zl. 256 MB ramu to okolo 160
zl. Jak dobrze poszkuasz to znajdziesz taniej.
Jesli chodzi o procesor to roznica w wydajnosci powinna byc znaczna. Ten
celek ma 256 KB cache i 100 MHz magistrale tak wiec w porownaniu do Twojego
starego celka roznica jest dosc znaczna. Co do ramu to az tak duzo pewnie
nie pomoze ale warto dolozyc :)

--
piter_at_honda.bt.pl
Intel Celeron 1.4 GHz, Chaintech CT-OJA3T