Re: obliczenia numeryczne - rozbudowa kompa

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Mon 12 May 2003 - 18:27:42 MET DST

Planet X wrote:
> Właśnie kończę prackę magisterską w zakresie obliczeń
> kwantowo-mechanicznych, generalnie chodzi o to, że na maksa wykorzystuję
> kompa (to są obliczenia numeryczne). Mój sprzęt to:

A nie dają ci dostępu do jakichś większych workstacji obliczeniowych?

> Nie mam za bardzo kasy, żeby rozbudowac swojego kompa - chciałbym
> dokupić jeszcze z 256MB ramu no i wymienić tego celka na jakiś szybszy
> procek. Wiem, że maksymalnie mogę wsadzić Celerona Tualatina 1400MHZ,
> ale nie wiem ile to może kosztować.

Tualatin wyjdzie ci najtaniej, a jądro (PIII Coppermine) jest całkiem
udane i do numeryki się jak najbardziej nadaje. Przesiadka na Athlona
1700+ (ta lepsza wersja) z opcją na podkręcanie to jednak już wyższy
koszt (porządna płyta, proc, DDRy). Athlon jest też bardzo wydajny w
numeryce i tam, gdzie masz czesanie tablic po kolejnych indeksach zapewne
wygra z PIII, czasem nawet o parędziesiąt %. P IV to już jest rzecz
droższa i do większości zastosowań trzeba kupić model o paręset MHz
szybszy od Athlona żeby mieć tę samą wydajność.

Inną metodą na poprawienie szybkości może być np użycie dobrych
kompilatorów, np. Intela - czasem dawały mi one przyrost wydajności i o
połowę względem gcc/g77 (również na Athlonach :-) ), ale to już temat na
inną grupę :-)

--
Pozdrówka,
        Artur