HD Tach i obciazenie procesora

Autor: Glova (sebastian.glowacki_at_wp.pl)
Data: Sun 11 May 2003 - 23:11:19 MET DST

Czesc,

Czy to normalna sytuacja, ze w HD Tachu 2.61 (z opcja advanced size check)
mam obciazenie procesora na poziomie 57%?
Dysk IBM DTLA-307030, wydaje sie ze dobry (przynajmniej kiedy go kupowalem
:)
Pracuje na Duronie 850, VIA KT133, 768MB RAM

W HD Tachu wyciagam:
Random Access Speed - 12,5ms
Read Burst Speed - 68,6mbps
Czyli w normie, no a CPU utilization 56,5%!
Blad w programie, winny IBM czy moze caly zestaw? Moze kwestia sterownikow
(mam najnowsze VIA4in1 na WinXP)
Generalnie system pracuje stabilnie nie mam wiekszych problemow, ale wlasnie
ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy cos z dyskiem nie jest nie tak?
Szczegolnie podczas grania w gry 3D wystepuje niemily efekt czekania na
dysk. Nie wiem jak to okreslic ale wyglada to w ten sposob, ze gra klatkuje,
chociaz widac, ze to nie wina karty graficznej (aktualnie Radeon9100) -
karta tak jakby czekala na doczytanie z dysku, ktory strasznie mieli (a IBM
jest bardzo glosny wiec to slychac)
Kwestia karty dzwiekowej chyba tez odpada - Live 5.1
No chyba, ze cos sie gryzie ze soba? Sterowniki do wszystkiego w miare
aktualne, biosy rowniez...

A jeszcze takie glupie pytanie, czy moze to byc wina tasmy do HDD? Dysk
oczywiscie pracuje w ATA100, ale moze przez zla tasme meczy sie bardziej
CPU? - nie to chyba zbyt smiala diagnoza :))

Z gory dzieki za pomoc
Pozdro
Glova