Re: Głośność WDC 8MB cache vs Barracuda 7200.7

Autor: Wicleben Wojciech (wicekrtv_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 09 May 2003 - 15:48:47 MET DST

mam baracude 4 na serwie i w domu. W pracy WD z serii z 8MB bufor. WD
kupilem z czystej ciekawosci jak bedzie chodzil w porownaniu do B4. Na samym
poczadku WD sie nie umywa do wykonania w stosunku do B4, ktora jest wykonana
dokladnie z odpowiednim maskowaniem elektroniki.No ale tego sie nie
oglada... po zalozeniu okazalo sie ze formatowanie WD przebieglo bardzo
szybko i bezbolesnie (troszke szybciej niz w barakudzie). Juz przy
instalacji systemy wyszlo ze WD to straszliwy klekot i chodzi jak traktor w
porownaniu do B4 ktorej nie slychac!! (a mam wyciszony komp i zwolnione
wentylatory bo bios mi na to pozwala). Szybkosc WD wcale nie jest powalajaca
i napewno do domu bym go nie kupil!. Jedyna wielka zaleta (dla mnie) na
korzysc WD to jego gwarancja i wieksze MTBF (przydaje sie na serwerach) no i
moze mniejsze grzanie sie HDD. Jestem juz niestety niewolnikiem segate z
serii B od 4 do 7.xxx . Dodam ze mam 3 B4 z tego 2 na serwie (60 i 40GB) i
chodza super od roku 24h/d. Do domu bierz segate. Co do ewentualnych uwag ze
nie slyszalem jeszcze klekotow to uprzedzam ze slyszalem i jestem twierdenia
ze czasy sie zmieniaja i musimy porownywac halas dyskow z dzisiejszych
czasow a nie sprzed np. roku.
wojtek