Re: Czy spód radiatora powinien być gładki jak lustro?

Autor: Majonez:\) (dzyndzel44[wytnij_to)
Data: Thu 08 May 2003 - 20:33:17 MET DST

A to "Wymiana Ciepła" moja na ten przykład ulubiona nauka ;)

Pasta termoprzewodząca ma mimo wszystko mały wsp. przewodności cieplnej
lambda.Ilosć ciepła przewodzona przez warstwę pasty to
Q=(t1-t2)*(lambda/grubość)*powierzchnia
Tak więc by odprowadzić jak najwięcej ciepła grubość pasty powinna być jak
najmniejsza, albo zwiększyć powierzchnię radiatora. Pytanie jest tylko
takie: jak zmienia się powierzchnia radiatora wraz ze wzrostem
chropowatości, a przy okazji grubości warstwy pasty.

lamda pasty to ok: 1,0 - 8,0 W/mK
a dla metali
Srebro - 418 W/mK
Miedź - 397 W/mK
Złoto - 297 W/mK
Aluminium - 221 W/mK

Myślę, że lepiej jak radiator jest raczej gładki, i naprwadę cienka warstwa
pasty... ale nie wiem jak bardzo musi być izolowany elektrycznie.

A tu znalazłem folie termoprzewodzące, odpada kłopot z grubością? :)
http://www.abcpol.pl/keratherm.htm