Re: Czy spód radiatora powinien być gładki jak lustro?

Autor: slawek_xl (slawek_xl_at_f2virt.onet.pl)
Data: Thu 08 May 2003 - 16:51:45 MET DST

Dnia 08-05-2003 16:02 , Glogmak powiedział:
> Nie mam zielonego pojęcia jak jest na innych radiatrorach ale z
> punktu naukowego mogę ci powiedzieć że element porowaty ma większą
> powierzchnię niż element gładki co przy zastosowaniu pasty spowoduje
> iż element niezbyt gładki lepiej odprowadzi ciepło (ma większą
> powierzchnię odprowadzającą ciepło). Jeśli natomiast nie użyłbyś
> pasty to radiator gładki powinien lepiej odprowadzić ciepło.

A cóż to za nauka?
IMHO elementem odprwadzającym ciepło jest radiator chłodzony przez
wiatrak. Pasta ma tylko poprawić kontakt miedzy procesorem i radiatorem
- wypełnić przestrzenie powstałe wskutek nierówności powierzchni. W
przeciwnym razie znajdowałoby się tam powietrze - izolator.
Jako że przewodność cieplna pasty jest gorsza niż metalu im tych
wypełnionych pastą przestrzeni jest mniej tym lepiej.

Najlepszy układ to wypolerowana płaszczyzna (a nie krzywizna - uwaga na
wszelki wypadek dla polerników-amatorów) + cieniutka warstewka pasty.

pozdrawiam
Sławek