Re: Wybór monitora - pomóżcie

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 13:21:11 MET DST

Castrol wrote:

> Wedlug Ciebie za ta sama cene lepiej wziac gorszy monitor, ktory ma
> duzo gorsze parametry niz lepszy??
> Dzisiaj 17 ktora nie potrafi pracowac w rozdzielczosci 1280x1024 przy
> rozsadnym odswiezaniu to porazka.
>
> Z tych monitorow najlepszym rozwiazaniem jest Hyundai i watpie aby
> mial on wysrubowane parametry.
> Nie wiem czy wog0ole miales doczynienia z tymi monitorami Hyundaia
> ale sa one na[rawde dobrej jakosci a za ta cene nie znajdziesz nic
> lepszego.
>
> A jak pokazuja parametry obu tych wszystkich monitorow to Hyundai
> [...]

Zależy co masz na myśli pisząc lepszy. Bo deklaracja pracy w 1280x1024 to i
moim zdaniem przynęta na lamera. I tak będzie on pracował w 1024x768 w 85Hz
(desperaci w 100 Hz, może nawet w 1152x864, jednak obraz w tych trybach
będzie gorszy). Sam mam 19" i używam raczej 1152x864, i tylko czasem (np. w
grach) 1280x960 i więcej. Poza tym płaski kineskop w tym Hyundaiu to kolejny
mit - to zwykły Dynaflat, w którym widać solidne nadlewki szkła wyrównujące
szybę kineskopu i przy okazji fundujące obserwatorowi niezapomniane efekty
wizualne. Bardzo często spotykaną wadą geometrii monitorów opartych na tym
kineskopie (jednocześnie według mnie najbardziej denerwującą) jest ugięcie
górnej krawędzi ekranu. Łuk tworzony przez tą krawędź ma w swoim najgłębszym
punkcie (w połowie szerokości ekranu) nawet 3 mm. Przy oglądaniu filmów to
nie przeszkadza, ale w programach (np. pasek adresu w IE) wygląda to
koszmarnie. I nie da się tego regulować - jest tylko regulacja tego efektu
dla bocznych krawędzi (beczka). Moim zdaniem najlepszym monitorem w tym
zestwieniu jest NEC FE771SB, choć sądzę, że warto dołożyć jeszcze 200 zł i
wziąć wyższy model - FE791SB.

pozdrawiam,
Konrad Zydroń