Re: Kilka pytań dot. starych kompów i nie tylko

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 11:00:56 MET DST

On Tue, 06 May 2003 15:45:37 +0200, nicram wrote:

> 1. Jaka może być jeszcze przyczyna komunikatu "CMOS battery state low"
> jeżeli baterię wymieniłem na inną?

Zmierz woltomierzem napięcie bateryjki. Miałem kiedyś płytkę ECS na 486,
co normalną bateryjkę wysysała mi w niecałe dwie doby. W końcu się
wnerwiłem i dałem płaską (4.5V) działała bezporoblemowo 2 miesiące, a
potem nie wiem, bo ten badziew zwany ECS wrócił do sprzedawcy (po
dłuższych bojach - rzecz jasna ;))

> 2. Czy jeśli jest bateria 3,6V to mogę zastosować baterię o innym
> napięciu, jeśli tak to jakim maksymalnym 12V?

Uważałbym z tym. Co prawda technologia CMOS jest dość tolerancyjna,
jeśli chodzi o napięcie zasilania (IIRC niektóre układy dopuszczają
nawet do 18 V), to można przegiąć. Ale do 5V nie powinno być problemów
;)

> 3. Czy jest możliwość programowej modyfikacji BIOSu na starszej płycie
> (486), dokładnie chodzi mi o zgranie tego BIOSu co jest do pliku
> zmodyfikowanie defaultowych ustawień i ponowne wgranie.

Nie powinno być problemu. Potrzebny jest programator EPROM
współpracujący z PC i odpowiedni soft.

> 4. Czy znacie może jakieś strony (aktualne) traktujące o starych
> komputerach (286, 386, 486)

Nie :). Ale sporo się użerałem z takimi kompami ;)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!