Re: utracona partycja...

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Mon 05 May 2003 - 14:18:52 MET DST

Użytkownik "bezrobotny" <elwis2000_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> czołem, czy możecie mi poradzić
> jakiego narzędzia użyć gdy zniknie partycja?
>
> chodzi oczywiście o to typowe uszkodzenie
> -> zwis, wyłącznie zasilania, znika partycja...
>
> właściwie to interesuje mnie co w takiej sytuacji
> robią serwisy komputerowe, z tego co widziałem
> jednemu z nich udało się odzyskać partycję, ale
> nie powiedzieli jak...

A co za filozofia? Wystarczy mieć kopię tabeli partycji (utworzoną np.
programem MBRWork), jak jej nie ma to chociaż karteczkę z danymi o
położeniu partycji, jak i tego nie ma to użyj programu TestDisk albo
BootIt - jeśli bootsektory partycji nie uległy uszkodzeniu (uwaga!
użycie fdisk.exe to gwrantowane nadpisanie bootsektorów!), to jest to 5
minut roboty.

M.