Re: wyciszanie

Autor: Grzegorz (grabowsk_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 05 May 2003 - 11:35:04 MET DST

Użytkownik "-=tRb=-" <sobanek_at_mops.uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości

 oszalec... mam zamiar wymienic wiatrak na procesorze na 80 mm (tylko
> gdzie kupic przejsciowke...) i puscic go tak jak ten z obudowy na wolne
> obroty (1700 zamiast 3000; zalman zm-f1 jest wtedy duzo bardziej cichy).

też tak kombinowałem ale jeden koleś w sklepie zwrócił mi uwagę na to że
może pojawić się świst związany z turbulencją wewnątrz tej tuby

> i tu wlasnie mam pytanie: czy ktos z Was uzywal moze maty korkowej do
> wyciszania obudowy? jakie to daje efekty, w jaki sposob wplywa na

wsadziłem matę 7mm na boki i przód - redukuje wysokie tony (świst)
a co do temperatury to jeśli masz dobry przepływ powietrza przez obudowę to
praktycznie bez zmian
ja mam wiatrak pod zasilaczem (ok 1500rpm) i z przodu (1700rpm) to znaczy
nie słychać ich. Obroty zredukowałem układzikiem (po sztuce na wentylator)
kupionym za 5zł w sklepie z elektroniką.

pozdrawiam i życzę sukcesów