Re: Praca w sieci a poufność.

Autor: Ja_Nul^ (ja_nul_at_go2.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 08:33:24 MET DST

Witam!

Użytkownik "Paweł" <pgoralsk_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Korzystam z sieci lokalnej , tj łączem radiowym poprzez router połączony
> jestem DSLem z internetem. Czy administrator sieci ( włąściciel routera)
> możę:
> 1. grzebać w zawartości mojego komputera ( korzystam ze rekomendowanego
> przez niego firewalla)?

Raczej nie, jeśli stosujesz, podstawowe reguły bezpieczeństwa (częste update
systemu, długie, nie do złamania metodą słownikową hasła, antywirus, lub
antytrojan itd. nie będę się rozpisywał, bo informacji na ten temat jest w
necie multum) oczywiści zawsze jest pewne ryzyko, ale bezpieczny komp, to
tylko ten odłączony od sieci.

> 2. Czy może śledzić mój ruch w internecie?

Tak, lecz nie jest to takie proste, możesz się bronić, szyfrowaniem poczty,
używaniem ssh zamiast telenetu itp. tu również nie będę się rozpisywał, bo w
necie bez trudu znajdziesz potrzebne informacje.

> Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań jest pozytywna, to jak
> temu zapobiegać?

Google prawdę ci powie.

> Pozdr

Pozdrawiam!