jaka przyczyna?

Autor: Area51 (dustbin_at_interia.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 04:15:02 MET DST

vitam,
postanowilem do Was skrobnac co nieco, poniewaz mam problem
z nowym kompem, a jak wiadomo, chcialoby sie, zeby wydajac
ciezkie pieniadze na sprzet, wszystko dzialalo prawidlowo :-/

to moze podam podstawowe skladniki kompa:

plyta Gigabyte GA-7VAX (kt400),
zasilacz chyba 300W (ale nie jestem pewien czy nie mniej),
Athlon XP 2200+,

RAM 256MB 333Mhz
za SiSoft Sandra -
Memory Module 1 : SpecTek 004EEA1C 256MB 8x(32Mx8) DDR-SDRAM
PC2700U-2533-700 (CL2.5 upto 167MHz) (CL2 upto 100MHz)
(jesli chodzi o typ i marke - to dobre one sa?),

wiatrak na procku wraz z radiatorem:
Arctic Cooling Super Silent Ball Copper/ miedz TC (reguluje obroty, do
3500/min),

Gainward GeForce3 Ti,

a wiec o co dokladnie chodzi:
komp ladnie dzialal jesli chodzi o sprawy malo obciazajace procek (net,
filmy, teksty itp.), az do momentu kiedy uruchomilem stara gierke na
emulatorze - po prostu w roznych momentach (tak srednio po ok. 15min)
wieszala system lub go resetowala - mylalem, ze sypie sie stary kod gierki
w polaczeniu z Windows Xp, az do momentu kiedy dosc nowa gra rowniez
sie wieszala (rzadziej i w dluzszym odstepie czasu) - to mnie zaintrygowalo
i zapuscilem w SiSoft Sandrze Burn-in Test obciazajacy przede wszystkim
procesor - po okolo 20 cyklach (ok.20 min) system sie zawiesil - znalazla
sie przyczyna, pomyslalem, ze cos nie tak z chlodzeniem
(temp. - procek 58-65 C, system ok. 51-53C), aaa i moze jeszcze jedna
istotna sprawa - czasami po wlaczeniu kompa przez ok. 15 sek. ktorys z
wiatrakow dosc glosno chodzi (podejrzewam, ze chyba wiatrak na zasilaczu)
po czym pracuje caly czas cicho (sprawdzalem, w srodku wszystkie wiatraki
sie kreca) - czy taka glosna praca na poczatku nie jest czasem zla??
zatem myslalem, ze to wina temperatury, gdzies przeczytalem, ze
zwiekszenie napiecia "cpu core" zwieksza stabilnosc, wiec zmienilem
z 1.644V na 1.756V (+5%), ku mojemu zdumieniu jak na razie nic sie
nie zawiesilo - oczywiscie temp. sie zwiekszyla o ok. 10C, czyli oscylowala
w granicach 65-74C
wiec ja juz zglupialem - w sumie nie wiem co jest przyczyna takiego
stanu rzeczy, myslalem, ze moze zle zamocowali radiator i wentylator,
moze ktorys z went. jest wadliwy i cos sie przegrzewa, no ale po zwiekszeniu
napiecia wszystko gra (jak na razie),

wiec moje pytanie do Was, szanowni groopowicze - co powoduje
wieszanie i resetowanie sie kompa w mocno obciazajacych aplikacjach?
co moglbym i powinienem zrobic w takiej sytuacji?
aaa i czy te temperatury nie sa za wysokie, czy moga byc?
(wentylator z radiatorem kosztowal ok. 100pln wiec chyba mozna oczekiwac
niezawodnosci ze strony takiego urzadzenia?)

przepraszam za przydlugawy tekst, ale ta sprawa mnie troche martwi,
z gory dzieki za pomoc,
pozdrawiam

__
Grzesiek "Area51"
"W odczuciu mezczyzn Raj polegal na tym, ze Ewa nie miala sie w co ubrac "