brak karty TV

Autor: A_Zet (adek124_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 02 May 2003 - 20:23:56 MET DST

Witam Panstwa,

Pojawil mi sie problem z karta TV z chwila modernizacji sprzetu.

Poprzednio na XP, Soltek 67B i C333 karta ta zostala rozpoznana jako
sprzet video bodajze, i dopoki nie zainstalowalem programu wraz ze
sterownikami z krazka fabrycznego, dopoty w menedzerze sprzetu wisial
duzy znak zapytania.

Teraz sytuacja zmienila sie zupelnie, gdyz w ogole nie ma takiego
zjawiska, to znaczy nie rozpoznanego sprzetu, wszystko jest wedlug
systemu w porzadku (a w slocie wisi karta bez sterownikow...). :-)

System sie nie zmienil, nadal XP, ale na nowej plycie ECS K7S5A Pro,
Athlon XP 1700+. Otoz plyta ma zintegrowana karte dzwiekowa i
sieciowa. W menedzerze sprzetu widze, jak na moj gust, zbyt wiele
rozpoznanego sprzetu i tu mi sie wydaje tkwi tajemnica, dlaczego NIE
zostala znaleziona i rozpoznana jako nieznany sprzet - ta wlasnie
karta TV.

Co bowiem widze jako rozpoznany sprzet w tej kategorii:

Kontrolery dzwieku, wideo i gier
        C-Media AC97 Audio Device
        Kodery-dekodery audio
        Kodery-dekodery wideo
        Starsze sterowniki audio
        Starsze urzadzenie przechwytywania wideo
        Urzadzenia sterujace mediami

Oczywiscie, instalacja programu obslugujacego te karte udala sie :-)
tylko ze to bez sensu, bo nie ma zadnego powiazania miedzy sprzetem
(karta TV) a oprogramowaniem.

Co byscie Panstwo radzili z tym fantem zrobic? Moze cos probowac
wyrzucic i gdy pnp zacznie sie dobijac o sterowniki, wowczas podetkam
te wlasciwe, albo oleje tak jak to zawsze poprzednio robilem, i
instalowalem bezposrednio oprogramowanie, wowczas wszystko sie
porzadkowalo? Problem jednak w tym, ze obawiam sie wyrzucic za duzo,
gdyz karta dzwiekowa wbudowana na plycie spisuje mi sie znakomicie.
Nie chcialbym zbyt duzo namieszac, najbardziej bylbym wdzieczny (jesli
moje domysly sa sluszne) za przedstawienie mi listy urzadzen na
identycznej plycie, nie wyposazonej przez usera w zadne dodatkowe
rzeczy wideo czy audio, tylko to 'co fabryka dala' czyli tylko to
oryginalne AC-97 na plycie. Dzialajace oczywiscie.

 W ogole na marginesie chce zaznaczyc, ze nie mam zadnych zastrzezen
do tej, tak mocno krytykowanej plyty. Najpierw przez dwa tygodnie
pracowala ze starymi pamieciami, w dodatku roznymi zarowno jesli idzie
o pojemnosc jak tez o mozliwosci ich pracy (64MB 100MHz, 128MB
133MHz), obecnie wlozylem 2x512MB DDR 2100 i rowniez wszystko jest OK,
procek przyspieszyl z 1100MHz do 1460MHz.
Podkrecac jeszcze nie probowalem. :-)

Moze wlasnie te "Starsze..." i jeszcze cos, np. "Kodery-dekodery
wideo" to jest moja karta TV? Bo ja zielonego pojecia nie mam,
co z tej listy odnosi sie do AC-97.

A moze moje pytanie przeczyta ktos, kto uzywa identycznego sprzetu,
czyli tej plyty i karty TV? :-)

--
Adek