Re: wydajnosc prockow z seri k-6 II a k-6 III

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sat 26 Apr 2003 - 18:34:24 MET DST

peligroso wrote:
> niestety nie da sie tak, gdyz mam max mnoznik x 4,5

Jak masz 4.5×, to i masz 5 i 5.5 też. Jeżeli płyta jest "prymitywna" i
mnożnik ustawia się _trzema_ zworkami lub przełącznikami to trzeba po
prostu wybrać "nielegalną" kombinację. Jeżeli jest "zaawansowana", lub
"inteligentna" to może się uda to obejść nielegalnymi ustawieniami, a
może trzeba by polutować nieco nóżki w sockecie :-)

> , a te procki maja taka wlasciwosc, ze jak sie ustwi mnoznik x 2 to on
> widzi jakby bylo 6.

Bo, ściśle rzecz biorąc, żadna płyta nie ma możliwości ustawiania
jakiegokolwiek mnożnika. Podaje odpowiednie stany (wysoki/niski) na
odpowiednie nóżki, a procesor robi z tym co chce, i zrobiłby mnożnik
równy sqrt(2), albo 2*pi, gdyby projektanci uznali za stosowne :-)

> Dzięki , o to mi chodzilo, choc jak mi sie znudzi sprzedam na allegro i
> kupie k6 III 450 zobaczymy co sandra pokaze :)

Nie musi ci się to opłacać - możesz się rozczarować jak dostaniesz parę %
wydajności mniej.

--
Pozdrówka,
        Artur