Wyciszanie SZAFKI z kompem

Autor: tauron0_at_op.pl
Data: Sat 26 Apr 2003 - 17:36:47 MET DST

Witam
Majac dosc szumu mojego kompa, i nie chcac bawic sie z wiatrakami, leżami na
dyski itp., wsadzilem kompa do szafki w biurku. Wyciąłem z tylu ściankę
(głębokość biurka na styk, wtyczki by się nie zmieściły), i postawiłem w
środku kompa. Od razu zrobiło się ciszej (szczególnie wysokie częstotliwości
od dysku). Teraz jednak chciałbym jeszcze bardziej wszystko wyciszyć, na kilka
sposobów i tu mam pytania:
1. chcę wykleic/wybic wnetrze szafki czyms dźwiękochłonnym. Myślałem a korku,
styropianie, jakiejs gąbce - co lepsze ?
2. chcę uszczelnić drzwiczki - jak, może takie uszczelnianie do okien, ale
gumowe czy piankowe ?
3. Największy hałas dobiega z tylu biurka - wyciety otwor w tylniej sciance
biurka, biurko troche odsuniete od sciany. chce zbudowac cos w stylu "zaslony"
np. z korka, oczywiscie niezbyt szczelnej, zeby powietrze z zasilacza mialo
jak wylatywac. Jak duza przestrzen powinienem z tylu zostawic - np. 20-60-50
cm wystarczy ? z jakiego materialu najlepiej to zrobić?
Dodam, ze chcialbym to zrobic za rozsadne pieniadze, wiec rady w stylu "mata
dźwiękochłonna za 150 zł" odpadają.
I jeszcze jedno, uprzedzając pytania - temperatura w obudowie wzrosla tylko o
1-2 stopnie, moze dlatego, ze szafka duza (13 cm miejsca po bokach obudowy),
drzwiczki niezbyt szczelne, no i z tylu brak scianki biurka
Pozdr.