Plyta Gigabyte GA-7VAXP, a pamiec TwinMOSa?

Autor: Miedzio (miedzio_at_pertus.com.pl)
Data: Sat 26 Apr 2003 - 13:18:32 MET DST

Witam

Do tej pory uzywalem z ta plyta glowna pamieci RAM Seiteca 256MB
DDR-333MHz CL2.5 (184DR256M338,SE,PA10), wszystko bylo ok. Tydzien
temu chcialem dokupic kolejne 256MB i kupilem jakas kosc "no-name".
Widnial na niej napis PCA, pamieci rowniez byly 333MHz. Niestety komp
zaczal sie dziwnie zachowywac... PCet startowal, ale juz Win98 nie
wstawal zupelnie, WinXP dzialal chwilke i wyskakiwal niebieski ekran.
Myslalem, ze to problem z dana koscia, wymienilem ja w sklepie na
inna, jednak tego samego typu (producenta). Nic sie nie zmienilo, komp
zachowywal sie identycznie jak wczesniej:( Postanowilem wtedy wymienic
zakupiona pamiec na cos markowego + doplata. Dzis odebralem kosc
TwinMOSa: PC2700(CL2.5) 256MB. Bylem pewien, ze teraz bedzie dzialac,
a tutaj...
Dwie pamieci Seitec i TwinMOS ruszyly, jednak zaden windows nie
wystartowal (WinXP twierdzil, ze nie odnalazl pewnego pliku, a Win98
zakomunikowal problem z cache... Dla proby zostawilem tylko pamiec
TwinMOSa, ale komputer wogole nie wystartowal informujac o bledzie
dzwiekiem z glosniczka (podobnie robilem ze wczesniejsza pamiecia
no-name, ale sama rowniez nie dzialala). Mam najnowszego BIOSa
dostepnego do tej plyty glownej (F11), wszystkie w nim ustawienia
dalem na defaultowe, ale komputer nadal nie ruszyl...

Zupelnie nie wiem dlaczego cos takiego sie dzieje... Czyzby moja plyta
"trawila" jedynie pamiecic Seiteca... a moze jest uszkodzona?
Kurcze nie wiem co tu jeszcze zrobic, zeby nowy RAM ruszyl...

PS. Moj procesor to AthlonXP 2000+

--
Pozdrawiam
Miedzio