K7S5A - rozwiązanie problemu

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac-nospam_at_go2.pl)
Data: Sat 26 Apr 2003 - 08:59:29 MET DST

Witam!

Gdy zmontowałem sobie komp w oparciu o t± płytę nie zdołałem usun±ć
jednego błędu. Mianowicie, komp nie chciał normalnie wystartować,
trzeba było raz albo dwa nacisn±c dodatkowo reset. Gdy już startował,
bipał dwa razy. Poza tym był stabilny (np. test 24h Prime95+nornalna
praca na kompie).
To bipanie nasunęło mi my¶l że komp może mieć problem z pamięci± (512
jedna wkładka noname sdr sdram) i w istocie, na której¶ news-li¶cie
po¶więconej tej płycie znalazłem opis analogicznego błędu, z sugesti±
że może on być spowodowany brakiem wystarczaj±cej kompatybilno¶ci z
płyt± (co¶ tam o sprawdzaniu parzysto¶ci wypisywali, nie zrozumiałem
do końca, może kto¶ wie o co chodzi?)
Ostatnio trafiła się okazja pożyczyć ddr (2x256) i wyobraĽcie sobie,
komp startuje aż miło! 1 bip mu wystarcza. Dodatkowo 3Dmark2001
wzrósł z 4900 do 5300 i Prime95 też idzie jak burza.
No i mam problem - sk±d wzi±¶ć stówę więcej na ddr-y...:)
Albo dowiedzieć się jakie sdr-y płyta akceptuje ;) Jakie¶ w końcu
musi.

--
Jacek