Re: Re[2]: nForce2 vs KT333

Autor: Szymon Wróblewski (simw_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 19:18:21 MET DST

> Ze tak sie zapytam: miales okazje potestowac plyte na nforce2?
> Czy ot tak sobie pleciesz bzdury dla zasady?
A powiedz mi po co mam wydawac o 200 zl wiecej za przereklamowany
produkt. Odpowiadajac na twoje pytanie nie nie mialem bo jestem rozsadnym
uzytkownikiem i nie bede z powodu 3% wiekszej wydajnosci tyle przeplacal. A
dowody?
Przeczytaj sobie dowolny rzetelny test porownawczy chocby na benchmark.pl
http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/przeglad_plyt_pod_Athlona_10_2002/
strona-1.html
Znajdziesz tam miedzy innymi takie kwiatki
" Niestety korzyœci płynšce z pamięci w trybie dwukanałowym, jak na razie
słabo wyłapujš obecne benchmarki, o czym mogliœmy się przekonać także
podczas testów nowego chipsetu Intela GraniteBay z dwu-kanałowš obsługš
pamięci DDR266"
I tak moim zdaniem jest to zle napisane zdanie: przyszlosciowe testy tez
tego nie wylapia, a tym bardziej nie przelozy sie to na wydajnosc w
codziennej pracy.
Zreszta zostawny ten test wedlug mnie jest niepelny tylko PC Mark, 3DMark
Wystepuja roznice paroprocentowe na korzysc nforce, za to chipset ten
dostaeje w tylek przy wydajnosci dyskowej. Popatrzmy co o tym napisano na
FrazPC tu juz przytocze pare liczb, ktorymi sie tak podniecasz (w domysle
oczywiscie).
http://www.frazpc.pl/artykuly_wyswietl/126-71
1. 3dmark 13205 i 12970 1.8% roznicy w wydajnosci
2. Codecreatures 39.9 39.3 1.5% roznicy w wydajnosci
3. quake3 295.1 i 290 1.8 % wydajnosci
Powyzsze przyklady to kwintesencja
Dosc z grami
4 WirtualDub kompresja 169 i 162 roznnica 4%. No prosze jest super ale
wydajny chipset bije na glowe konkurencje. I co z tego ma uzytkownik ktory
wybulil 200 zl wiecej. Tak czekal o 162 sekundy a nie 162. Widzisz jakas
roznice ja NIE!!!
5. Kolejny test CinemaBench. Jest super duza roznica 8 %. I co zauwazysz
podczas pracy te 25.5fps zamiast 23.3 uzyskane na KT400. A moze po prostu
jest to blad programu???
Na kilkanascie testow tylko w jednym roznica byla > 8%. Ale jest to roznica
tylko MATEMATYCZNA czyli cos dla Numerologow
Oczywiscie tak jak kiedys pisalem roznice widac tylko w TESTACH
SYNTETYCZNYCH (PCMark)
Testy systetyczne od dawna sie maja nijak do rzeczywistych zastosowan.
Porownania sa robione do kt400, ktory w niektorych testach byl wolniejszy od
kt333 (stara sprawa). Takze wole nadal swojego MSI KT3V (kt333) za 300
zlotych, a Ty jak chcesz siedz w tym swoim Ciemnogrodzie i przeplacaj.
Najbardziej jednak mnie wkurzaja te zachwyty nad Superwydajnoscia
(numerologiczna oczywiscie) pisane przez ludzi, ktorzy teoretycznie znaja
sie na rzeczy. Nie wiem czasami mam wrazenie im sie to po prostu OPLACA
Chcesz wiecej dowodow? Tym razem sam sobie poszukaj zanim posadzisz mnie o
BZDURY
Pozdrowienia
Simon