Re: 3 dobre monitory CRT. Pomozecie? ;-)

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 10:56:13 MET DST

On Wed, 23 Apr 2003 10:11:36 +0200, The_EaGle wrote:

[...]
> Test był przeprowadzany tak ze dwa monitory stały kolo siebie były
> podłączone do dwóch wyjść matroxa G550.

Bardzo dobrze :)

> Wzajemnie sie zakłócały widać było linie lecącą z góry do dołu. Moze to była
> wina ? :-/
> Wszystkie pracowały w 1280x1024 i 85Hz dla wyrównania szans. Chociaż na
> 100Hz Iiyama tez pracowała i różnicy nie było widać żadnej :-)

A po cholerę dawałeś im równe szanse ? Co to za test ? To od razu
zorganizuj wyścigi porshe z trabantem, i dla wyrównania szans daj im
ogranicznik na 75 km/h. Jak powiedział Boguś Linda: "dla nas to rutyna,
dla was szczyt możliwości" ;)

Toż właśnie pasmo wizyjne jest tu ograniczeniem. Tryb 1280x1024_at_85 Hz,
to jest akurat dla pasma 200 MHz (a tyle ma najsłabszy z testowanych
monitorów), ale na 100 Hz te tańsze monitory powinny już tracić ostrość.

Dobrze, że nie przyszło Ci do głowy testowanie w trybie 640x480_at_60 Hz
(tak, dla równych szans), bo jeszcze by jakaś 14" wygrała ;)

> To akurat było widac :-). Różnica w cenie nie wielka a parametry Iiyamy
> zwalaja z nog. :-)

Zgadzam się bez zastrzeżeń. :) Sam byłem wcięty, i w dóch źródłach
sprawdzałem, czy pasmo 345 MHz, to nie literówka, bo 245 to właśnie
dobra wartość dla 19".

> Moj monitorek będzie pracował na Radku 9100. Myslę że
> powinien dorównać mu parametrami? Nie tyle w rodziałka / częstotliwość ale
> także jakość obrazu. Czy się myle?

Trochę. RAMDAC'e obu układów są podobne, ale Matrox sam montuje swoje
karty, a Ati odsprzedaje chipy innym. No i reszta elektroniki (filtry
RGB !!!) mogą być na różnych Radkach różne. IMO powinno grać, o ile nie
masz wynalazku typu MINT. Słyszałam też o serii Herculesów 8500 z
kiepskimi filtrami RGB na wyjściu (nie widziałem - tylko słyszałem), co
powoduje rozmyty obraz. No, ale mój szafir 8500 do 1600x1200 spisuje się
dobrze :)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!