Re: !!! Poważny problem z partycjami - pomocy !!!

Autor: Grzegorz (ramones_at_op.pl)
Data: Tue 22 Apr 2003 - 15:54:22 MET DST

> [...]
> drugiej, wątpię by dokonywał zmian bezpośrednio w MFT). Jeśli się
> wyłożył na tym etapie, to najpewniej część danych nie została
> przesunięta i te mozna odzyskać już tylko w trybie RAW. Przeczytaj
> wątek, który ci podsunąłem - tam człowiek miał podobny problem i pliki,
> które znalazł na swojej partycji (po zmianie jej deskryptora z 3C na 0F)
> były poszatkowane, tak jakby składały się z fragmentów innych plików.
> Jeśli masz dużo szczęścia, to *być może* ręczne wprowadzenie poprzednich
> danych o partycjach przywróci ich poprzedni układ... no ale najpierw

Danych nie znam, ale zachęca mnie to, tym bardziej, że na obu opartycjach (z
tą partycją wspólną) dyskryptory zaczynają się od OF, to pamiętam. Może jest
szansa.

> Do odzyskania partycji możesz też użyć jakiegoś zautomatyzowanego
> narzędzia, powiedzmy BootIt http://www.terabyteunlimited.com (nie
> instaluj go, tylko uruchom) i jego polecenia Undelete,

Znaczy się w Boot It gdy wybiorę partycję tę uszkodzoną (powiększoną) i ją
usuną, to najprawdopodobniej pojawi się poprzednia z przed awarii ? Dobrze
zrozumiałem ?

[...] albo całkiem niezłego Active Partition Recovery
> http://www.uneraser.com - potrafi operować na "wirtualnym" MBR i
> bootsektorze partycji. Ponieważ nowa partycja pokrywa obszar obu
> poprzednich, to najpierw ją usuń.

znaczy się jak wyżej ?

> I NIE używaj fdisk.exe, to nie jest
> narzędzie do pracy na partycjach NTFS.

Ale jest fdisk.exe na dyskietce awaryjnej PM8 i ten prgs jest powerquestem
firmowany. Podobny a jednak wyraźnie inny od znanego nam z Windowsa. Nie
robniłem jednak nim nic. Tylko podgląd.

Big Thx
Grzegorz.

P.S. Napiszę jak mi poszło.