Re: Jaki monitor LCD 17", czy normalny 17 lub 19"

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 22 Apr 2003 - 11:42:12 MET DST

Użytkownik "Paweł Rupiński" <oui_at_2com.pl> napisał w wiadomości

> Ja też nie jestem ekspertem, ale mam bardziej miarodajne
> doświadczenia. Do tej pory pracowałem na CRT (LG 795 + Matrox G400
> więc obraz był dobrej jakości). Po dłuższych maratonach (6 i więcej
> godzin) przy monitorze oprócz bólu oczu miałem zaczerwienione
> (przekrwione) oczka. Wracając do promieniowania podobno jest tak, że
> samo promieniowanie nie ma zbyt dużego wpływu na zdrowie (chociaż
> duże powoduje dziwny ból głowy) jednak sprawia, że drobinki kurzu
> bombardują użytkownika (dlatego min. poleca się okulary do pracy). W
> [...]

Ja siedzę często dużo dłużej przy komputerze. Po pracy przy CRT zawsze
miałem przekrwione oczy, które bolały i łzawiły, i nabrałem nawyku
dziwnego mrużenia oczu - nawet w dzień. Po zmianie na LCD w/w objawy
ustąpiły całkowicie, a jedynie co mnie boli, to... tyłek od długiego
siedzenia ;-). Trudno tu chyba mówić o autosugestii.

Nikt mnie nie przekona, że CRT jest zdrowszy od LCD, to totalna bzdura.

A'propos przewijania - od zawsze używam rolki w myszce do przewijania
stron (z reguły pracuję w Office i w Internecie) i nie zauważyłem
żadnych negatywnych skutków "migotania" ekranu skutkiem przewijania. To
prawda, że bezpośrednio po zamianie monitorów raziła mnie pewna
"bezwładność" ekranu LCD w stosunku do CRT, jednak to uczucie szybko
mija; niemniej dla kogoś, kto jest od początku negatywnie nastawiony do
LCD i doszukuje się w nich wad, może to stanowić koronny argument na
"nie". Ale czy poważny? Wystarczy się zastanowić, jaki procent czasu
podczas pracy z dokumentami obraz "miga" przewijany, a ile czasu jest
czysty, statyczny, krystalicznie szczegółowy i nie męczący oczu, jak w

P.S. Poprzednio CTX VL710ST/90 Hz, teraz Belinea 101740 + Radeon 7500.
Bez kabla DVI ;-).

M.