Re: Jaki monitor LCD 17", czy normalny 17 lub 19"

Autor: ArturN (artentech_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 21 Apr 2003 - 23:49:45 MET DST

Użytkownik "Circulus Vitiosus" <circulus_at_nospam.polbox.com> napisał w
wiadomości news:uva7avou4di7mmlogf9n6bkufkn33pmrve_at_4ax.com...
> On Sat, 19 Apr 2003 23:51:00 +0200, "ArturN" wrote:
>

> Z tym, że CRT świeci tylko światłem wzbudzonym a LCD w sposób ciągły.
> Tak jak już pisałem, nie czuję się na tyle silny, żeby wyrokować co
> gorsze dla oczu. Chętnie poznam opinie ekspertów ...

No cóż, ekspertem nie jestem, ale mogę napisać jedno-mnie nie bolą już ani
oczy, ani głowa, gdy zdaży mi się zasiedzieć przy komputerze. Gwoli
ścisłości-używam LCD i mogę go wygasić tak, aby mi się wygodnie czytało
czarny tekst na białej stronie nawet w zupełnych ciemnościach. Ale to są
moje odczucia.

> Nie wierzę. Czy ktoś może zacytować te badania ?

> Zauważyłem to zjawisko na wszystkich LCD, również na tych 25 ms.
> Nie oglądałem tylko najdroższych modeli - takich za 5k zł i więcej.
> Nie sądzę jednak, żeby na nich było dużo lepiej - ich czasy reakcji to
> zwykle też 25 ms.

No więc u mnie sprawa wygląda następująco-cała strona nie ulega silnemu
rozmyciu, tylko co najwyżej czcionka i to tylko wtedy, gdy przewijam
zamaszystym "skrolnięciem". Nie zauważyłem, aby cała strona migotała(raz mi
się to tylko zdarzyło i to tylko była mała część strony).

> Pewnie, że nie wszystkie (znajdź mi taki sklep, gdzie mają choćby 10
> modeli i pozwolą Ci potestować ;).

Byłem w MM i tam na półce stało sobie ponad 10 LCD i nawet pozwolili mi je
przetestować(ale z oporami:-)

Ale parę sztuk głównie 15"
> widziałem bo poważnie myslałem o kupnie. Belinea, LG, NEC. Wbrew
> pozorom róznice między nimi są niewielkie ...

Wybierałem dla siebie monitor właśnie z 15"tek i zauważyłem duże różnice
szczególnie w możliwościach ustawiania jasności, kontrastu i kątach
patrzenia(przy takim samym czasie reakcji matrycy).

> Jasne, że przy statycznym obrazie nie widać :) Problem jest dopiero,
> gdy zaczniesz przewijać stronę.

Problem jest dopiero, gdy czas reakcji matrycy jest za duży. Mam u siebie
możliwość pracy przy częstotliwości zarówno 60hz jak i 75hz. Przy 60hz nie
zaobserwowałem żadnego negatywnego wpływu na obraz strony przewijanej w
stosunku do 75hz.

Hmm, święta, święta i po...szkoda, że tak krótko:-(

--
Pozdrawiam
ArturN