Re: Jaki monitor LCD 17", czy normalny 17 lub 19"

Autor: Circulus Vitiosus (circulus_at_nospam.polbox.com)
Data: Mon 21 Apr 2003 - 10:44:44 MET DST

On Sat, 19 Apr 2003 23:51:00 +0200, "ArturN" wrote:

>Możesz wybrać taki LCD, w którym możesz ustawić jasność tak jak Ci
>odpowiada-na rynku są różne modele. Tak jak zresztą CRT-gorsze i lepsze.
>Wpatrywanie się w ogóle w jedno miejsce/punkt, bez dostatecznie częstego
>mrugania powiekami, z bardzo bliska, bez częstych przerw nie jest zdrowe. A
>tak się dzieje zarówno gdy siedzi się przy LCD jak i CRT.

Z tym, że CRT świeci tylko światłem wzbudzonym a LCD w sposób ciągły.
Tak jak już pisałem, nie czuję się na tyle silny, żeby wyrokować co
gorsze dla oczu. Chętnie poznam opinie ekspertów ...

>Zdaje się, że nigdy nie miałeś do czynienia z okulistą. Z drugiej strony nie
>wierzę, że nie obił Ci się chociaż o uszy problem pracy non-stop przy
>komputerze przez tych kilka-kilkanascie godzin w biurze i wymuszaniu na
>pracodawcach przerw i różnego rodzaju dodatków za uciążliwą pracę. Tego nie
>wymyśliły związki zawodowe tylko naukowcy popierając badaniami.

Nie wierzę. Czy ktoś może zacytować te badania ?

>Tak jest, gdy czas reakcji matrycy jest za duży. Z tego co zauważyłem jest
>to subiektywne odczucie-jak dla mnie max to 30 ms.

Zauważyłem to zjawisko na wszystkich LCD, również na tych 25 ms.
Nie oglądałem tylko najdroższych modeli - takich za 5k zł i więcej.
Nie sądzę jednak, żeby na nich było dużo lepiej - ich czasy reakcji to
zwykle też 25 ms.

>Tu bym się tak nie rozpędzał, chyba, że widziałeś i pracowałeś/testowałeś
>wszystkie modele na rynku (powiedzmy, że choćby z tych bardziej dostępnych
>cenowo).

Pewnie, że nie wszystkie (znajdź mi taki sklep, gdzie mają choćby 10
modeli i pozwolą Ci potestować ;). Ale parę sztuk głównie 15"
widziałem bo poważnie myslałem o kupnie. Belinea, LG, NEC. Wbrew
pozorom róznice między nimi są niewielkie ...

>Hmm. Z odświeżaniem w panelach nie jest tak samo jak w CRT. Polecam
>przyjrzeć się dwóm monitorom postawionym obok siebie-CRT i LCD(z
>uwzględnieniem klasy sprzętu). Przy 60 hz na LCD nie widać żadnego
>migotania!

Jasne, że przy statycznym obrazie nie widać :) Problem jest dopiero,
gdy zaczniesz przewijać stronę.

>Pozdrawiam i życzę miło spędzonych Świąt!

Dzięki, wzajemnie :).

--
Bogdan Młynarczyk [CV]
Adres w nagłówku antyspamowy.