Re: Excel -> problem

Autor: EduCom (biuro_at_educom.pl)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 11:01:33 MET DST

> zrob kolumne trzecia w ktorej uzyj funkcji IF( ), zeby wyswietlalo wartosc
1
> kolumny tylko jesli w drugiej jest jakis napis.... czyli w trzeciej
kolumnie
> =IF(B1='dupa';C1=A1) i na dole tej kolumny SUM( )

Oczywiscie to zadziala, ale mysle ze bardziej profesjonalne bedzie np.

=SUMA.JEŻELI(A1:A6;"tekst";B1:B6)
gdzie:
A1:A6 - zakres wpisow tekstowych
"tekst" - taki przyjalem tekst ktory bedzie kryterium do sumowania
B1:B6 - zakres liczb do sumowania

Osrodek Doskonalenia Kadr EduCom
Krakow, ul. Warszawska 4, biuro_at_educom.pl
http://www.educom.pl lub http://excel.educom.pl