Re: stabilnie? - mylicie sie...

Autor: indigo (indigo1980_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 17 Apr 2003 - 18:52:21 MET DST

Czesc! Pochodnych sie nie wystraszylem, czlowieku fizyke studiuje, Ty wiesz
ile tam tego jest ?! :)) Co do tej przestrzeni to bardzo fajnie to
zobrazowales -jakbys mi jeszcze podal jej rownanie dla mojego procesora :)
Co do pochodnych to powinny byc czastkowe (gradient - skoro 3 zmienne:temp,
freq, volt.) --niewazne, myslec mi sie akurat dzis nie chce.Generalnie
kazdemu punktowi przestrzeni mozna przypisac od 1 jesli procesor jest
stabilny w 100% (a co to znaczy to mozna by dywagowac) do 0 gdy jest
stabilny w 0%, a stabilnosc jest funkcja trzech zmiennych: stab=stab(temp,
freq, volt) - zeby uniknac problemu 4-wymiarowego, zakladamy identyczne
wykorzystanie procesora w kazdym z punktow danej przestrzeni.W ten sposob
bryl w przestrzeni moze byc mnostwo: bryla dla Prime, dla 3DMarka, dla
WinZip'a itd. itd. - stad stabilnosc jest takze funkcja uzytego
programu/aplikacji/gry itd. Mozemy przyjac, ze objetosc bryly gdzie stab=1,
jest najmniejsza dla programu Prime (z doswiadczenia tak by wynikalo), a
najwieksza dla "czystego pulpitu". Gdybysmy znali rownania tych bryl, mozna
by okreslic prawdopodobienstwo wystapienia bledu w dzialaniu procesora jako
funkcje odleglosci od powierzchni bryly stab=1 w przestrzeni Prime do
granicy bryly stab=1 "czystego pulpitu".W takiej sytuacji podkrecanie polega
na przesuwaniu punktu pracy procesora w strone na zewnatrz bryly stab=1
Prime.Watpie zeby jakis overclocker tak to postrzegal ;) (ps. wogole to to
jest uproszczenie bo temp=temp(freq, volt) - strasznie to by bylo
skomplikowane wszystko...) Uff...
    Szkoda, ze sie cieplej zrobilo bo chetnie bym sprawdzil czy przy fsb133
a przy duzo nizszej temperaturze Prime by dzialal, za to sprawdze jak przzy
ustawieniach nominalnych (fsb 100) zachowuje sie Prime w miare wzrostu
temperatury.Wydaje mi sie, ze uwazasz, ze stabilnosc jest w glownej mierze
kwestia temperatury - czyli moglbym np. przy fsb150 i temp np. 10C odpalic
bezproblemowo Prime? Czy stab(temp=n<m, freq=x>y) = stab(temp=n>m,
freq=x<y)?

Pozdrawiam
indigo1980_at_poczta.onet.pl