Re: Niezrozumiałe opcje w BIOS i wyłączanie AC97

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 18:24:18 MET DST

>włączony - jak wyłączysz będziesz bez dźwięku (chyba że masz inną muzykę:))
Może ująłem to niezbyt jasno, pisząc, że wyłączyłem dźwięk na płycie.
Tak, mam inną kartę - SB AWE 64 w złączu PCI.
Sekcja Legacy Audio nie ma wpływu na dźwięk SB AWE, niezależnie, czy jest
enabled, czy disabled.

>Karta muzyczna potrzebuje dwóch przerwań - sprawdź czy jeszcze nie korzysta
>z innego (najprawdopodobniej korzysta u Ciebie z 5 i 11)
Sound Blaster AudioPCI 64V - IRQ 11, I/O E000-E03F

Natomiast drugie urządzenie w systemie Windows 98 to
SB AudioPCI 64V Legacy Device - nie zajmuje żadnego przerwania, za to DMA1 i
cztery adresy I/O.
Urządzenie to jest aktywne, niezależnie, czy w BIOS włączam, czy też
wyłączam Legacy Audio.
Posiada dodatkowo w swoich właściwościach zakładkę DOS Applications Setting,
niby zgodne z tymi z BIOSu (port 220, IRQ 7, DMA1).
Piszę "niby zgodne", bo w BIOS ustawione mam port 220, IRQ 5, DMA 1, zaś pod
Windows wyskakuje IRQ 7
Poza tym, IMHO skoro Legacy Audio w BIOS wyłączam, to nie powinno go być pod
Windows (a jest).

--
Janusz - Vahanara