Re: DVI-jak duza poprawa?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 10:30:21 MET DST

In article <3E9BBBF8.11058E11_at_magsoft.com.pl>, Radoslaw Sokol wrote:

> Dziwi mnie, dlaczego producenci tak "olewają" łacze DVI.
> Podniosłoby ono może cenę panelu o jakieś 5% czy 10%, co
> przy i tak wysokiej cenie panelu nie byłoby zbyt poraża-
> jące, a zdecydowanie podniosłoby uniwersalność i funkcjo-
> nalność produktu.

Powód jest bardzo prosty: tworzenie sztucznej "różnorodności" produktów. Po
co dodawać złącze DVI do każdego monitora, skoro można dodać tylko do
niektórych i dzięki temu sprzedać je o 25% drożej. Tak samo jest z każdym
innym produktem, szczególnie elektronicznym, bo tu najłatwiej manipulować,
dodawać "bajery" i "nowe funkcje" (a często nie tyle dodawać, co po prostu
zablokować te "nowe funkcje" w jednej wersji produktu, dzięki czemu można
sprzedać drożej wersję "z bajerami"). Mam płytę główną, która ma miejsce na
gniazdka DVI i TV, ale ECS "zapomniał" je przylutować.

Paweł