Re: DVI-jak duza poprawa?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 09:59:52 MET DST

Hi,

ArturN wrote:

> No właśnie, ja mam MSI Ti 4200 z wyjściem DVI i wygląda na to, że lepiej by
> było, gdybym mógł podpiąć monitor właśnie w ten sposób. Nie chcę po prostu
> wydawać pokaźnej przecież kwoty, a później pluć sobie w brodę.

Niestety, jedynym sposobem, abyś mógł się przekonać,
czy Twoja karta daje na tyle dobry obraz, aby panel LCD
z wejściem D-Sub nie wyświetlał żadnych szumów i zakłó-
ceń, jest IMHO podłączenie wyświetlacza do karty (ewentu-
alnie wystarczy jakiś dobry i wrażliwy na słaby sygnał
monitor CRT).

> Właśnie wróciłem z MM, gdzie mogłem "pobawić się" kilkoma modelami LCD. Sęk
> w tym, że nie było możliwości podlączenia cyfrowo:-( Ale też oprócz 2 SONY
> (2500pln!) żaden nie miał wejścia DVI. Były one podłączone właśnie przez

Dziwi mnie, dlaczego producenci tak "olewają" łacze DVI.
Podniosłoby ono może cenę panelu o jakieś 5% czy 10%, co
przy i tak wysokiej cenie panelu nie byłoby zbyt poraża-
jące, a zdecydowanie podniosłoby uniwersalność i funkcjo-
nalność produktu.

> Zaobserwowałem też, że wśród tańszych modeli TYLKO MAGi miały naprawdę duże
> możliwości regulacji jasności i kontrastu (LT565S i PS-hmm tu nie pamiętam,
> ale cenowo 1800pln). LG1510S, SAMSUNG 151N, NEC1550V(cena 1540pln) pracowały

Z jasnością i kontrastem też jest słabo -- przy normalnej
pracy z LCD najlepiej jest zjechać z jasnością i kontrastem
prawie do zera, żeby nie bił specjalnie po oczach, a na tym
znów cierpi odwzorowanie kolorów nieco.

Generalnie jednak jestem zdania, że mimo wszystkich na razie
występujących wad monitorów LCD (nie aż tak istotnych dla
przeciętnego użytkownika zazwyczaj zresztą) technologia ta
jest na najlepszej drodze, aby wyprzeć z domów i sporej części
biur klasyczne, olbrzymie i niezdrowe monitory -- szczególnie,
jeśli panele będą wciąż tanieć :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |