Re: DVI-jak duza poprawa?

Autor: Zbig (zbig_at_z.pl)
Data: Mon 14 Apr 2003 - 18:47:27 MET DST

ArturN wrote:
> Użytkownik "ArturN" <artentech_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Poczytalem sobie w necie na temat podlaczenia analogowego i cyfrowego
> i...troche jestem w kropce. Niektorzy uzytkownicy pisza, ze obraz przez DVI
> jest lepszy, inni, ze na 15" nie widac wcale roznicy i ze w ogole LCD nie sa
[...]

Witam!
  Pracuję na LG 1510S (jeden z najtańszych 15") - po przesiadce z 17"
Trinitrona rewelacja, choć nieco mniejszy. DVI w takim tanim LCD brak.
Od notebooków (IBM, Fujitsu-Siemens - nówki) wyraźnie lepszy, bo ma
ewidentnie większy kont dobrego widzenia. Zbyt mały kąt w pionie wkurza
mnie w notebooku (niejednorodna jasność u góry i u dołu ekranu).
Z kilku LG 15" jakie mam w zasięgu wszystkie chodą idealnie, zero bad
pixeli. Instalowałem też kilka LG 882LE 18" początkowo na d-sub. Obraz
rewelka. Potem wymieniłem karty na takie z DVI i... sam się zdziwiłem,
że w ogole może być lepiej, a faktycznie jest lepiej!
Zasadnicze zalety:
- ostrość i kontrast obrazu, żaden CRT nie jest porównywalny, komfortowa
praca nawet w słonecznym pomieszczeniu. Z DVI lepsze niż z d-sub.
- idealna geometria
- zero migotania
Wady:
- jedyna słuszna rozdzielczość ektranu
- mniej wyraziste czcionki skalowalne i pdf'y ("cool type" pomaga, ale
nie do końca)

Pozdrawiam,
Zbig.