Re: DVI-jak duza poprawa?

Autor: ArturN (artentech_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 17:32:46 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> To zależy od karty grafiki. Przy dobrej karcie grafiki (Matrox,
> Elsa, Diamond) różnicy prawie że nie zauważysz. Ze słabymi
> kartami (Gigabyte, Microstar) już może być widoczna, zaś przy
> marnych -- na pewno.

No właśnie, ja mam MSI Ti 4200 z wyjściem DVI i wygląda na to, że lepiej by
było, gdybym mógł podpiąć monitor właśnie w ten sposób. Nie chcę po prostu
wydawać pokaźnej przecież kwoty, a później pluć sobie w brodę.

 Ten sam monitor podłączony jednak
> do pasywnego rozdzielacza sygnału VGA (który aż da dobrze
> symuluje mocne filtry wyjściowe słabych kart grafiki) miał
> znacznie mniej ostry obraz z cieniami na prawo od obiektów.

Właśnie wróciłem z MM, gdzie mogłem "pobawić się" kilkoma modelami LCD. Sęk
w tym, że nie było możliwości podlączenia cyfrowo:-( Ale też oprócz 2 SONY
(2500pln!) żaden nie miał wejścia DVI. Były one podłączone właśnie przez
rozdzielacz i na niektorych monitorach były widoczne owe cienie czcionek.
Zaobserwowałem też, że wśród tańszych modeli TYLKO MAGi miały naprawdę duże
możliwości regulacji jasności i kontrastu (LT565S i PS-hmm tu nie pamiętam,
ale cenowo 1800pln). LG1510S, SAMSUNG 151N, NEC1550V(cena 1540pln) pracowały
przy maksymalnych ustawieniach jasności i kontrastu, a przy próbie regulacji
nie było aż tak dużej różnicy jak w w/w MAGach. Idealnie by było, gdyby
można było taki monitor wypożyczyć i w warunkach domowych przetestować:-)
Mam znajomości w sklepie komputerowym-może taka sztuczka mi się uda.
Szkoda tylko, że nic nie mogę się dowiedzieć na temat owych MAGów od kogoś
kto miał już styczność z tymi monitorami:-(
Jak tak dalej pójdzie, to kupię 17"CRT IIYAMY, którą też dziś widziałem na
Diamontronie(niestety z dwoma paskami), ale z pieknym designem i
parametrami(1600x1200).
Dzięki za zainteresowanie się tematem i pozdrawiam!
ArturN