Re: DVI-jak duza poprawa?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 10:25:50 MET DST

Hi,

ArturN wrote:

> Poczytalem sobie w necie na temat podlaczenia analogowego i cyfrowego
> i...troche jestem w kropce. Niektorzy uzytkownicy pisza, ze obraz przez DVI
> jest lepszy, inni, ze na 15" nie widac wcale roznicy i ze w ogole LCD nie sa
> jeszcze tak zaawansowane technologicznie, aby DVI mialo jakis kolosalny
> wplyw.

To zależy od karty grafiki. Przy dobrej karcie grafiki (Matrox,
Elsa, Diamond) różnicy prawie że nie zauważysz. Ze słabymi
kartami (Gigabyte, Microstar) już może być widoczna, zaś przy
marnych -- na pewno.

Chodzi przede wszystkim o jakość wyjścia analogowego. DVI-D
pozwala zignorować jakość filtrów zamontowanych na karcie
grafiki i cieszyć się doskonałym obrazem z nawet najbardziej
badziewnej karty VGA (byle miała wyjście DVI).

W tej chwili np. pracuję na monitorze LCD podłączonym analogowo
do Diamonda Vipera V330 (karta porównywalna chyba z Matroxami
pod względem jakości obrazu) i nie widzę różnicy w stosunku
do podłączenia cyfrowego poza lekkim szumem na dużych jedno-
kolorowych powierzchniach. Ten sam monitor podłączony jednak
do pasywnego rozdzielacza sygnału VGA (który aż da dobrze
symuluje mocne filtry wyjściowe słabych kart grafiki) miał
znacznie mniej ostry obraz z cieniami na prawo od obiektów.

Pewnym ratunkiem - nawet dla słabych kart - jest to, że moni-
torom LCD wystarcza 60 Hz odchylania pionowego, co znacznie
zmniejsza wymagane pasmo i poprawia jakość obrazu. Nie usuwa
to jednak całkowicie problemu :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |