Re: napiecia Vbat (3.3V) i 5VSB

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 13:52:27 MET DST

Użytkownik "Rafał Bartoszak" <sprocket_at_sys.pl> napisał w wiadomości
> On Thu, 10 Apr 2003 23:29:46 +0200, Jerzy Wawrzyniak wrote:
>
> [...]
>
> Staram się nie czytać po polsku - to robi wodę z mózgu ;)

To zależy od jakości tłumaczenia. Czy tłumaczył to fililog (nestety zbyt do
słownie - przez co wypaczył sens), czy inżynier, którego znajomość języka
obcego jest na tyle przyzwoita, że w swoim tłumaczeniu nie zdeformuje sensu
tekstu pierwotnego.

> Pełna specyfikacja ATX (nie tylko zasilacz) do pobrania np. stąd: (PDF)
> http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atxspecs.htm

W części dotyczącej tolerancji napieć (4.1.4 Voltage Tolerances masz
napisane jednoznacznie w formie tabeli:
+5 VDC - (plus/minus)5 %
-5 VDC(if used) - (plus/minus)10 %
+12 VDC - (plus/minus)5 %
-12 VDC - (plus/minus)10%
+3,3 VDC - (plus/minus) 4 %
+5VSB - (plus/minus) 5%
Jak więc widzisz z powyższego Twoje stwierdzenie, że "Norma ATX określa
tolerancję 5% dla napięć dodatnich i 10% dla ujemnych" jest nieprawdziwe.
Tak jak przypuszczałem nie znając jeszcze tej konkretnej normy, że
tolerancje są określone w odniesieniu do konkretnych napięć, a nie dla
dodatnich i ujemnych.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl