Re: Denerwujaca sprawa: dyski i BIOS.

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 12:27:02 MET DST

> od pewnego czasu zaczelo mine to irytowac, choc dotychczas wcale nie
> przeszkadzalo. Moj komputer pracuje nomlanie i bez zarzutow, wszystkie
> dyski sa sprawne, ale gdy odpalam biosa i biore "HDD autodetect" to bios
> nie wykrywa zadnego dysku. Jak ustawie wszystki 4 HDD na "none" to
> komputer i tak bez problemu startuje i w Windowsach widoczne sa wszystkie
> dyski ktore sa w danym momencie podpiete kabelkiem. Problem jest dosyc
> uciazliwy, bo na kazdym dysku mam inna wersje systemu (kazdy dysk sluzy
> mi do czego innego) i jezeli chce uruchomic np. dysk Windows
> [...]

A nie masz przypadkiem jakiegos dodatkowego kontrolera RAID ??? Bo wyglada
na to, ze dyski sa podpiete do kanalow RAID a w BIOS'ie masz tylko
standardowe kanaly IDE.
W takiej konfiguracji pomoc moze tylko jakis bootmanager. Jezeli uzywasz
winxp/2k wystarczy, ze dopiszesz do boot.ini (na dysku, z ktorego zawsze
startujesz system) odpowiednie linie i przy starcie bedziesz mial do wyboru
jaki system chcesz uruchomic.