Re: Co sš warte dzisiejsze Celerony?

Autor: Kris (kris_at_twojepc.pl)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 20:24:34 MET DST

Cześć,

> Nie zgadzam sie z powyzszym stwierdzeniem.

Że też wciąż takie drętwe dyskusje o procach muszą przenikać na prgks wraz z
cross-linkiem ... :-)))
A z resztą raz na rok ... można coś odpisać :-))))

> Kupilem Celka 2,2Ghz za 490zl

Bez sensu ... dlaczego nie Cel 2.0? :-)

> - jak kazdy celeron (przynajmniej Northwood) tak i ten
> fenomenalnie sie podkreca:

No właśnie :-)

> obecnie stabilnie pracuje na nim przy
> czestotliwosci 3,3Ghz. 490zl za 3,3Ghz - chyba niezle...

50% jest OK. Niezależnie od procka ... poniżej 25% nawet palcem nie ruszę
... :-)

> Moj celek3,3Ghz spokojnie rywalizuje z P4 2,4Ghz

Czasem go wdepcze w ziemię a czasem dostanie od P4 1.8 ... to samo dotyczy
porównania z AMD ... te procki mają "genetycznie" przyhamowaną wydajność ale
zachwują się zupełnie inaczej więc bez konkretnego zastosowania porównanie
jest niemożliwe ...

> ile kosztuje P4...

Tylko dlaczego zakładasz, że P4 nikt już nie będzie chciał podkręcać ... ten
proc jest wydajniejszy od Cela ... oczywiście otwartą kwestią jest sprawa w
czym jest wydajniejszy i czy to w ogóle ma jakieś realne znaczenie dla
danego użytkownika ...

> Uwazam, ze zakup celerona jest duzo oplacalniejszy
> (obecnie przynajmniej)od zakupu pelnego P4 - wyrzucona forsa...

Pomijając wszystko inne to Ty też stówkę za te dodatkowe 200 MHz wydałeś
niepotrzebnie :-)
A tą wyrzuconą kasą to śmieszne ... jeśli komuś w sam raz zależy na
wydajności samego proca i nie ma oporów przed podkręcaniem to P4 2.4
(oczywiście nowszy rdzeń) wrzuci powyżej 3GHz bez stresu i oczywiście
zmieżdzy dowolnego Celerona po dowolnym podkręceniu ... nie rozumiem tej
argumentacji ... jakieś to sztuczne i wydumane na siłę :-)

> Kwestia Intel a AMD to juz zupelnie inna bajka. Osobiscie nie
> lubie jak rdzenie sie krusza, temperatury dochodza do 80C,

Ja też nie :-) Ale co ta temp. ma wspólnego z nowymi AMD (oczywiście daleki
jestem od tez, że 0.13-stki mają 40 stopni bo tak w sam raz pokazuje odczyt
z socketa:-)))) ... jakie w ogóle ma znaczenie temp. jeśli jest w granicach
specyfikacji ... i w ogóle to zawsze myślałem, że to instalator który
zabiera się za coś w czym nie ma doświadczenia kruszy rdzeń ... tak
napisałeś jakby sam się proc kruszył ... może ze starości? :-)

> chipset trzeba patchowac co tydzien

Hm ... rozumiem, że to jakiś skrót myślowy bo chyba łatwiej "paczuje" się
soft niż hardware :-))) Ale skoro ktoś musi to niech sobie "paczuje" ...
osobiśnie nie czuję tego "parcia" ... :-)

> - bardziej przemawia do mnie elegancki
> srebrny procesorek,

No w końcu konkret :-)))

> przyjemne ciepelko rzedu 40C,

Jeśli lubisz ciepełko to lepsze są AMD i P4 ... a jeśli to było z ironią to
walnij sobie VIA lub Tualatina ... większa frajda :-)

> stabilny chipset i845pe,

No niezły jest ... ale raczej to kwestia kompatybilności związanej z softem
(stery producentów kart, bios itd.) ...

> no i oczywiscie... ta cudowna naklejka "Intel inside" ;))

Trochę drogo Ci wyszła ... za piwo bym Ci jedną dał ... nie musiałeś kupować
całego proca :-)))

Ale sobie odpisałem ... no no ... temat drętwy (nigdy nie rozumiałem
emocjonalnego podejścia do kwestii procesorów) a wątek typu bumerang ...
pewnie więcej macie takich na P.C.P ... współczuję i pozdrawiam całą grupę
"pecet" !!! :-)

> indigo

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."