Re: druk szarosci czarnym tuszem

Autor: kedar (rpasiek_at_poczta.onet.plspam)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 20:17:06 MET DST

Pawel 'Dziku' Spychalski napisal(a):

> Cóz, odniosłem wrażenie, że wiesz że gdzieś dzwonią, ale nie wiesz
> w którym.

> To co mówisz kupy się nie trzyma :) Sorry :) Co ma półodcień do
> rozcieńczania tuszu?

Dokladniej: mowiac halftony mialem na mysli druk tylko za pomoca jednego czarnego zbiornika
tuszu - rozne wielkosci kropek (lub jaka tam matryce producent wybral).

Systemy z rozcienczonym czarnym to oddzielna sprawa (ale takie mnie nie interesuja). A co do
twojego pytania to ma to tyle samo ca kazdy inny kolor. Rastrowanie rastrowaniem, ale technika
polcieni jest wykorzystywana w druku koloru nadal, dodatkowy barwnik (chocby rozcienczony
czarny) zwieksza przestrzen barw, albo ulatwia osiagniecie danego rezultatu latwiejszym kosztem
(jezeli nie o to ci chodzi to sprecyzuj).

> Zasada jest zawsze ta sama: rastrujemy! Co najwyżej, jak piszesz
> tusz będzie rozcieńczony, to wszystkie szarości będa jaśniejsze, a
> nie tylko te przekonwertowane z koloru

Sa tez systemu w ktorych wykorzystuje sie cartridge/zbiorniki z czarnym roznie rozcienczonym,
bodajze istnieje mozliwosc przerobienia szeciocartridgowych drukarek canona do druku w takiej
konfiguracji (6 zbiornikow z tuszem czarnym, podobno daje to wysmienite rezultaty przy druku
szarosci).

kedar