Re: druk szarosci czarnym tuszem

Autor: kedar (rpasiek_at_poczta.onet.plspam)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 18:31:53 MET DST

Paweł 'Dziku' Spychalski napisał(a):

> Na początek proponuję poczytać trochę o rastrowaniu :) Wszystko
> drukarta drukuje w postaci rastra. To znaczy, że głowica nie
> wypluwa jednego punktu o danym nasyceniu barwą, bo nie potrafi.
> Punkt jest składany z mniejsych punktów 'kropek'. Gęstość tym
> niejszych punkcików decyduje o tym, jak intensywny jest dany
> kolor, czyli o jego nasyceniu.

uwierz, doskonale sobie zdaje z tego sprawe

> Jak drukujesz tylko przy pomocy
> tuszu czarnego, to drukarka (a właściwie sterownik) najpierw
> transformuje obraz do skali szarości, a następnie drukuje.

tak, halftonami, a sa nawet modele z rozcienczonym czarnym tuszem

> Faktycznie, niektóre drukarki potrafią składać sobie czarny z CMY
> nawet podczas drugu BW.

i tu jest wlasnie problem, czy tak opcja jest przewidziana w sterownikach (spotkalem sie z opinia
ze niektore drukuja tylko tekst/czcionki maja niby drukowac czarnym, sprecyzuje: chodzi mi o
canona i550 czy ma taka opcje w sterach), a co do "niektore drukarki" to mam wrazenie ze jednak
wiekszoc drukuje kolorami, i ze jest to ustawienie defaultowe

> Większość sterów powinna mieć 'druk w
> skali szarości'. W tym momencie, powinein być używany tylko czarny
> tusz i już. A wydruk będzie wyglądał tak samo jak zawsze, tylko
> zawsze będzie w skali szarości.

i co bardziej mnie interesuje nie zuzywa kolorowych tuszow

kedar